لاستیک‌سوزی در حاشیه جاده ها ممنوع است


لاستیک‌سوزی در حاشیه جاده ها ممنوع است

ارومیه-ایرنا-رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: سوزاندن لاستیک و زباله در حاشیه جاده‌ها و خیابان‌ها ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مختار خانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به استناد ماده ۲۰ قانون هوای پاک هرگونه پسماندسوزی و لاستیک سوزی در حاشیه جاده‌ها و خیابان های سطح شهر و هوای آزاد ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با ۳۳ مورد زباله و لاستیک سوزی مواجه شده و اقدام به خاموش سازی آن کرده اند، گفت: لاستیک سوزی به طور معمول جهت خارج کردن سیم های فلزی درون آنها برای فروش توسط افراد سودجو صورت می گیرد و با مرتکبان برخورد جدی می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه اظهار داشت: لاستیک سوزی علاوه بر اثرات مخرب بر محیط زیست، در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمن بر سلامتی انسان دارد که شدت این اثرات سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و غلظت آنها دارد که از مهمترین این اثرات می توان به تحریک پوستی، چشمی، تاثیرات سوء تنفسی اشاره کرد.

به گزارش ایرنا لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه دارد.

در اثر سوزاندن لاستیک ها ترکیبات متعددی از آلاینده ها حاصل می شود که از مهمترین آنها می توان به اکسیدهای گوگرد SOX، اکسیدهای نیتروزن(N۰X)، اکسیدهای کربن CO ، هیدروکربنهای فرار (VOCS)، دی اکسین ها، فلزات سنگین و غیره اشاره کرد.

آموزش و فرهنگ ‌سازی از مواردی است که در این راستا باید به آن توجه اساسی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی