استعدادیابی جوانان مستعد فوتبال در شرق کرمان توسط تیم خاتون بم


استعدادیابی جوانان مستعد فوتبال در شرق کرمان توسط تیم خاتون بم

کرمان - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال خاتون بم با بیان اینکه این تیم طی سال جاری تصمیم به راه اندازی آکادمی فوتبال دارد گفت: تیم خاتون به منظور استعدادیابی جوانان مستعد فوتبال در شرق استان کرمان ورود کرده است.

به گزارش ایرنا، مرضیه جعفری شبانگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره نحوه واگذاری تیم فوتبال بانوان شهرداری بم به مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون بم افزود: تیم فوتبال بانوان این شهرستان سال گذشته با شرایط بحرانی روبرو شده بود.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط مالی بسیار ضعیف شهرداری بم و اینکه دیگر توان تیم داری در فوتبال را نداشت طی رایزنی به عمل آمده توسط فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر بم که با کارخانه‌های منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید صورت گرفت که متاسفانه توافق برای اسپانسری این تیم به نتیجه نرسید.

اسپانسرهای خارج از بم امتیاز زیادی می خواستند

وی بیان کرد: شرکت‌ها و کارخانه‌های خارج از بم نیز درخواست اسپانسری این تیم را دادند اما متاسفانه یا قصد خارج کردن تیم از بم را داشته یا امتیازها و منفعت‌های زیادی را انتظار داشتند که با این اسپانسرها هم به توافق نرسیدیم.
سرمربی تیم فوتبال خاتون بم اظهارداشت: طی تماس تلفنی فرماندار بم با دکتر بابک اسماعیلی مدیر مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون از شرایط حاد تیم فوتبال بانوان و اینکه در حال حاضر با بحران روبرو شده صحبت شد.

وی ادامه داد: زمانی دکتر اسماعیلی متوجه اهمیت این تیم برای مردم بم شد اعلام کرد، از لحاظ اجتماعی خودم را در قبال مردم بم مسئول می‌دانم لذا حمایت از تیم را برعهده گرفت.

وی گفت: سال گذشته با ورود دکتر اسماعیلی به تیم فوتبال بانوان بار سنگینی از روی دوش ما برداشته شد و اگر این اتفاق رخ نمی داد تیم اکنون در این شرایط قرار نداشت.

شرطم برای ماندن در تیم فوتبال واگذاری به بخش خصوصی بود
جعفری ادامه داد: اسماعیلی بارها گفته بود تیم‌داری نمی‌کنم و نمی‌خواهم به این حیطه ورود کنم و حمایتم را مانند سال گذشته ادامه خواهم داد و تیم به نام شهرداری باشد که با درخواست‌های فرماندار و بنده که شرطم برای ماندن در تیم واگذاری آن به بخش خصوصی بود دکتر اسماعیلی اسپانسری تیم فوتبال بانوان بم را پذیرفت.

وی اظهار داشت: شهرداری بم تیم فوتبال آقایان را هم دارد و باید از طرف شهرداری حمایت مالی شود و اگر مدیریت تیم بانوان بم مانند سال گذشته بود با مشکل جدی روبه رو می شدیم.

سال گذشته اسپانسر بیشترین هزینه ها را پرداخت کرد

به گفته وی سال گذشته شهرداری بم فقط هزینه‌های یکی از سفرهای تیم را پرداخت کرده و بیشتر هزینه ها توسط دکتر اسماعیلی پرداخت شده بود بدون اینکه اسمی از وی آورده شود.
سرمربی تیم فوتبال خاتون بم تصریح کرد: در زمان واگذاری تیم به مجتمع معدنی و فرآوری روی خان خاتون بم هر شرطی که شهرداری گذاشت دکتر اسماعیلی قبول کرده و قرارداد را امضا کرد.

به گفته او از جمله شرط های شهرداری قراردادن پسوند بم در کنار نام تیم بود و اینکه هر زمان دکتر اسماعیلی تصمیم داشتند دیگر تیم داری نکنند این تیم به شهرداری بم واگذار شود و تیم به نحو احسن حمایت شود.

بدلیل شرایط بد مالی توان مقابله با تیم‌های دیگر نداشتیم

جعفری با اشاره به مشکلات مالی تیم در سال گذشته بیان کرد:اکثر تیم‌هایی که در لیگ ورود می‌کنند صنعتی هستند مانند ذوب آهن ، وچان کردستان و سپاهان و تیم ما که متعلق به شهرداری بود از لحاظ مالی توان مقابله با این تیم ها را نداشت و بازیکنان با کمترین مبلغ قرارداد بازی می‌کردند اما سال گذشته زمانی که بازیکن ما بعد ۱۰ سال از تفاوت چهار برابری مبلغ قرارداد تیم بم با وچان کردستان می گفت من دیگر نمی‌توانستم مانع رفتن آن ها شوم.
او توضیح داد:سال گذشته شیوع ویروس کرونا را دلیل تاخیر در تمرینات تیم بیان کرده بودم در صورتی که شرایط مالی به قدری سخت بود که تمرینات ما یک هفته مانده به بازی‌ها شروع شد و برای همین در ابتدای فصل نتایج خوبی کسب نکردیم.

هفت سال قهرمانی تیم فوتبال بانوان بم

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم تاکید کرد: تیم فوتبال بانوان بم از سال ۸۸ یعنی زمانی که شکل گرفته همیشه روی سکو بوده و شاهد هفت سال قهرمانی است.
او عنوان کرد: سال‌های قبل اتفاقاتی رخ داده که اگر قرار باشد درباره تیم فوتبال بانوان صحبت کنم یک کتاب ۲هزار صفحه‌ای خواهد شد

دعای مردم بم نجات دهنده تیم فوتبال بانوان است

او می گوید به نظر من دعای مردم بم همیشه نجات دهنده تیم فوتبال بم بوده است به طوری که در سال ۹۰ نیز تیم در حال واگذاری به کرمان بود و حسین شایق فرماندار آن زمان نگذاشتند این اتفاق رخ دهد و همان سال تیم قهرمان شد.
جعفری ضمن اشاره به اینکه اکنون تیم فوتبال بانوان به ثبات رسیده است گفت: از زمانی که این تیم به مجتمع معدنی خان خاتون واگذار شده دفتر اختصاصی برای تیم در نظر گرفته شد و تمام برنامه‌ها طبق روال پیش رفته است همچنین تمام اردوها به طور منظم در حال انجام است و آخرین اردوی ما دو هفته قبل به مدت سه روز در کرمان برگزار شد.

تصمیم راه اندازی تیم دوم فوتبال بانوان را داریم

او اظهارداشت: نظر ما مبنی بر ایجاد یک آکادمی و راه اندازی تیم دو فوتبال است تا بتواند از تیم یک ما حمایت کند به همین منظور خوابگاهی برای تیم دو ما آماده شده تا دخترانی که از شهرهای اطراف می آیند با مشکلی مواجه نشوند.

او با اشاره به بازیکنانی که دیگر در ترکیب تیم نیستند خاطرنشان کرد: ۲ بازیکن خط دفاعی یکی کاپیتان تیم کوهستان خسروی که به دلیل ازدواج و تصمیمش برای بچه دار شدن دیگری سرشین کمانگر که متاسفانه در اردوی تیم ملی دچار پارگی رباط شد و هافبک چپ فروغ موری که رباط پاره کرد را از دست دادیم و در ترکیب تیم نداریم اما بقیه بازیکنان در اردو حضور داشتند همچنین یکسری بازیکن دیگر که خودشان تمایل داشتند وارد ترکیب تیم خاتون بم شوند نیز در اردوی کرمان حضور داشتند.
سرمربی تیم فوتبال خاتون بم ادامه داد: ملیکا محمدی یکی از بازیکنان ما که ساکن آمریکا است در ابتدا تیم سپاهان شرایط خوبی به این بازیکن پیشنهاد داده بود و با توجه به شرایط تیم سپاهان زمانی تیم بم هم پیشنهاد داد و با صحبت‌هایی که دکتر اسماعیلی با این بازیکن داشت خوشبختانه پیشنهاد تیم بم را پذیرفت و به تیم پیوست .

حضور ۸۰درصدی بازیکنان قدیمی در ترکیب جدید تیم
او توضیح داد:با وجود اینکه ۸۰ درصد بازیکنان سال گذشته در ترکیب تیم حضور دارند اما به دلیل اینکه شاکله تیم ایلام از دست رفته و تیم وچان کردستان هم تعدادی از بازیکنانش را از دست داده است بنابراین این بازیکنان جذب تیم های سپاهان اصفهان ،ذوب اهن و سیرجان شده اند که رقابت برای ما سخت تر شده و کار ما را دشوارتر می کند .
او افزود: تیم سپاهان اصفهان از لحاظ هزینه کرد باشگاه بسیار خوبی است و عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده است و اگر ما در شرایط کنونی قرار نداشتیم شرایط بسیار سخت تر می بود و از آنجا که بحث مالی بسیار تاثیرگذار خواهد بود ما نیز حرف برای گفتن داریم .

به گفته او مبلغ پیشنهادی که از سمت تیم سپاهان به بازیکنش شده دوبرابر پیشنهاد تیم فوتبال بم بوده است.
جعفری افزود: اکثر بازیکنان در کنار من مانده اند و توجهی به مبلغ مالی قرارداد ندارند و تمامی قراردادهای ما سه ساله بسته شده و تنها دو بازیکن ما قرارداد یک ساله دارند که آن هم منوط به توافق ما است.

واگذاری ورزشگاه فجر مشکل قانونی پیدا کرده است

او درباره ورزشگاه فجر بم و چمن این ورزشگاه اظهارداشت:در نشستی که بین شهسوارپور فرماندار بم ، ترکان رئیس اداره تربیت بدنی و دکتر اسماعیلی برگزار شد مقرر گردید این ورزشگاه به دکتر اسماعیلی واگذار گردد که او نیز به خاطر مردم بم و جوانان بم این موضوع را قبول کرد تا چمن ورزشگاه را تعویض کنند .

به گفته او یکسری مسایل قانونی واگذاری این زمین را زمان بر کرده است و تا این واگذاری صورت نگیرد دکتر اسماعیلی نمی تواند برای تعویض این چمن اقدام نماید به همین دلیل فعلا با مشکل مواجه شده ایم .
جعفری می گوید در حال حاضر هنوز مجوزی بابت اینکه بتوانیم روی این زمین بازی کنیم به داده نشده و استان هم اقدامی مبنی بر چگونگی واگذاری زمین به دکتر اسماعیلی انجام نداده است.

تمرین های تیم شروع نشده است
سرمربی تیم خاتون بم تصریح کرد: تمرینات تیم به دلیل اینکه یکسری از بازیکنان ما در اردوی تیم ملی حضور دارند شروع نشده اما امیدواریم تمرینات را از ۷مهرماه در چمن ورزشگاه فجر شروع کنیم

او درباره مشکلات چمن ورزشگاه فجر بم گفت: تمامی تیم ها درباره چمن این ورزشگاه اعتراض کرده و گفته اند که این چمن موکت است و نمی توان روی آن بازی برگزار کرد

به گفته او اگر به ما زمان دهند و ورزشگاه هر چه سریعتر به دکتر اسماعیلی واگذار شود شاید مجبور شویم تا آماده شدن چمن تنها سه بازی را در کرمان برگزار کنیم.

صحبت غیرحرفه ای بوده زیرا بنده مربی پایه نیستم

جعفری درباره اظهارنظر یکی از مربی‌های پیشکسوت فوتبال که گفته بود تیم بانوان بم بومی‌سازی نکرده گفت: ضمن احترام به صحبت های ایشان باید بگویم این صحبت غیرحرفه‌ای بوده زیرا من قطعا مربی هستم که در سطح بالای بانوان کار می کنم و قرار نیست به عنوان مربی پایه هم کار کنم زیرا تیمی داریم که همیشه قهرمانی از آن خواسته ایم.
او تاکیدکرد: ما ۱۰ سال بازیکنانی داشتیم که فوتبال را از بم شروع کردند و چندین سال افتخارآفرینی داشتند اما در کنارش بازیکنان بمی هم پرورش دادیم به طور مثال کاپیتان تیم سیرجان یک بمی است

به گفته جعفری روال کار بدین گونه است که بازیکن از تیمی به تیم دیگر منتقل می شود باشگاهی نداریم که بیشتر از سه بازیکن بومی داشته باشد .

سرمربی تیم فوتبال بم ادامه داد: تا کنون ما از لحاظ مالی شرایط ایجاد آکادمی نداشتیم اما در حال حاضر شرایط آن را داریم و در حال راه اندازی یک آکادمی فوتبال هستیم.

جعفری عنوان کرد:تیم فوتبال بم همه توان خود را برای قهرمانی گذاشته است اما بازیکن بومی استان هم دارد و قرار نیست فقط از خود شهرستان بازیکن بومی داشته باشد کمااینکه بازیکنان بمی که به تیم ملی دعوت شده اند بازی را از تیم بم شروع کرده اند.

سرمربی تیم درباره فصل جدید گفت:نیمه اول مهرماه قرعه کشی انجام شده و مشخص می شود که چه تعداد تیم در لیگ حضور دارند که اگر ۱۲ تیم داشته باشیم در دو گروه بازی ها شروع می شوند .

او اضافه کرد: برای ورود به لیگ فوتبال بانوان یکسری استانداردها از طرف سازمان لیگ درنظر گرفته شده که این باعث می شود تیم ها ریزش داشته باشند و اگر تعداد به زیر ۱۰ تیم برسد در یک گروه بازی ها برگزار می شوند
به گفته او در هفته آخر مهرماه یا اول آبان ماه بازی های لیگ فوتبال بانوان بم برگزار خواهد شد.

بودجه تیم خاتون بم هنوز مشخص نیست
جعفری درباره قراردادهای بازیکنان این تیم می گوید: زمانی که سپاهان فقط به یکی از بازیکنانش پیشنهاد قرارداد۱۷ میلیارد تومانی می دهد باعث می شود قراردادهای بازیکنان افزایش یابد و نتوانیم بودجه مشخصی برای تیم در نظر بگیریم.

به گفته او در ابتدا ۳۰ درصد بیشتر از بودجه سال قبل برای تیم درنظر گرفته بودیم اما آنچه مشخص است مبلغ بیشتر از آن چه ما فکر می‌کردیم شود و خوشبختانه در حال حاضر اسپانسر تمام شرایط ما را پذیرفته و انجام می‌دهد.

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم افزود:مجموعه کاری منظمی در کنار ما قرار دارند و اگر این اتفاق نمی افتاد با توجه به شرایط روحی که داشتم به هیچ عنوان نمی‌توانستم بیش از توان مربیگری ام انجام دهم ولی الان فقط در حیطه مربیگری فعالیت می‌کنم و کارها طبق روال در حال انجام است.
جعفری اظهارداشت: در سال‌های قبل من همیشه تنها بودم و تمام کارهای تیم بر عهده من بود اما امسال تیم کاری خوب و منظم داریم همچنین در حیطه بدنسازی و سرپرستی کادر خوبی در حال بسته شدن است .

مردم بم قدرشناس هستند
مرضیه جعفری گفت: مردم بم نسبت به تیم بسیار قدرشناس هستند اما از همه مردم بم می خواهم افرادی که به بخش خصوصی ورزش ورود می کنند را حمایت کنیم تا بتوانیم بحث ورزش را در شهرمان ارتقا دهیم.

او در پایان ضمن تشکر از تمام مسئولین شهرستان بم خصوصا غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس ، شهسوارپور فرماندار بم که با ورود به موقع توانستند تیم فوتبال بم را نجات دهند ،شهردار و شورای شهر و ترکان رئیس تربیت بدنی بم تقدیر و تشکر بعمل آورد و اظهارداشت: امیدوارم امسال هم مانند سال های قبل بتوانیم نام بم را بر سکوی قهرمانی نگه داریم و نام بم در آسیا بدرخشد.

به گزارش ایرنا باشگاه فوتبال بانوان خاتون بم در شهرستان بم از توابع استان کرمان بنیان گذاری شده و پیش از این زیر مجموعه باشگاه فوتبال شهرداری بم فعالیت می کرده است که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مالکیت این باشگاه به مجتمع معدنی و فراوری روی خان خاتون بم واگذار شد و نام این تیم رسما به خاتون بم تغییر یافت.

این تیم با ۷ دوره قهرمانی و ۲ دوره نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم فوتبال ایران محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی