مجلس دانش‌آموزی تمرین مدیریت علمی برای مردم‌ سالاری دینی است


مجلس دانش‌آموزی تمرین مدیریت علمی برای مردم‌ سالاری دینی است

یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل مجلس دانش‌آموزی با حضور افراد مستعد و علاقه‌مند تمرینی برای پیشبرد اصول و معیارهای مردم سالاری دینی در مدیریت علمی جامعه است .

به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان بافقی پنجشنبه شب در جمع اعضای مجلس دانش‌آموزی شهرستان مهریز به اهمیت ایجاد فرصت و زمینه لازم برای حضور نسل جوان در جامعه و واگذاری امور به آنها اشاره کرد و افزود: این نهاد فرصت خوبی برای نشان دادن توانایی و بیان مطالبه آینده‌سازان است .

وی با قدردانی از فعالیت فرهنگیان و دانش‌آموزان در کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی در انجام وظایف قانونی و نظارت خود ادامه داد: باید نسل جوان را با انجام اینگونه برنامه‌ها برای مدیریت امور آینده کشور آماده کرد چون در وجود دانش‌آموزان ظرفیت‌های بالقوه خوبی وجود دارد.

نماینده مردم مهریز، بافق ،بهاباد، هرات، مروست و ابرکوه( حدود ۲۵۰ هزار نفر) در مجلس یازدهم اظهار کرد: تقویت روحیه مطالبه‌ گری و پرسشگری بین دانش‌آموزان که این مجلس از سوی آنها مدیریت می‌شود، موضوع مهمی است و باید برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت تقویت شود.

به گفته صباغیان، دانش‌آموزان در کنار مردم و مسئولان، فعالانه در مسایل فرهنگی و اجتماعی مشارکت و همکاری دارند و همانند ۴۲ سال گذشته این روحیه در آنها وجود دارد ،باید مسئولان آموزش و پرورش زمینه فعالیت بهتر و بیشتری را برای این قشر پویا فراهم کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از حضور نسل جوان در آن دوران که در پیروزی‌های رزمندگان اسلام موثر بودند، قدردانی کرد و تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی مختلف را در مدارس در سال جدیید تحصیلی خواستار شد که به کارکنان مدرسه و تحقق اهداف آموزشی کمک می‌کند.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس یازدهم دارد.

در هر یک از ۱۱ شهرستان یزد یک مجلس دانش آموزی فعالیت دارد و با حضور افراد منتخب شهرستان ها یک مجلس دانش آموزی در استان فعال است.

مجلس دانش آموزی نهادی صنفی- مشورتی متشکل از نمایندگان دانش‌آموزان است که گرد هم می‌آیند تا پلی میان دانش‌آموزان و مدیران تصمیم گیرنده در دستگاه آموزش و پرورش باشند و در واقع تمرینی عملی برای پیشبرد اصول و معیارهای مردم‌سالاری دینی است و دانش‌آموزان را از نظر سیاسی و اجتماعی برای اداره جامعه فردا آماده می‌کند.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۲ هزار دانش‌آموز و ۱۰۵ مدرسه دارد .

به گفته محسن موحدی‌فرد مدیرکل آموزش و پرورش یزد همزمان با سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰، ۲۸۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۱۷ مدرسه و در ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس فعالیت آموزشی و پرورشی خود را شنبه هفته آینده برابر سوم مهر ماه در استان آغاز می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...