رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با روحیه ولایتمداری بر دشمن پیروز شدند


رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با روحیه ولایتمداری بر دشمن پیروز شدند

یزد- ایرنا- عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی(ره) قم گفت: رزمندگان سپاه اسلام در دوران هشت سال دفاع‌ مقدس با روحیه ولایتمداری، ایمان و اخلاص بر دشمن پیروز شدند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام صفدر الهی‌راد پنجشنبه‌شب در جمع تعدادی از مردم در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب افزود: نقش ولایت‌فقیه در عزت و سربلندی رزمندگان و ملت ایران بسیار برجسته و در صدر سایر عوامل موفقیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در دوران طلایی دفاع مقدس، نیروهای نظامی و بسیجیان قهرمان ایران اسلامی با تکیه بر ارزش‌ های الهی و انقلابی به خصوص عمل به توصیه‌های ولایت فقیه به پیروزی رسیدند، اهمیت تداوم این روحیه و رویه را برای تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی برشمرد و بصیرت همگان را خواستار شد.

این عضو هیات علمی موسسه امام‌خمینی (ره) قم اظهار کرد: رسیدن به عزت و سعادت و غلبه بر دشمنان بستگی به روحیه ولایتمداری، بصیرت مردم و مسئولان دارد و باید اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت روز به روز در کشور در بین مردم و جوانان گسترش یابد.

الهی‌راد تصریح کرد: دشمنان برای ضربه‌زدن به اصل نظام و انقلاب همواره در ابعاد مختلف به دنبال فتنه‌انگیزی هستند که هوشیاری مردم و حرکت در مسیر دین و انقلاب موجب خنثی‌شدن تمامی اهداف شوم استکبارجهانی و جنگ اقتصادی و فرهنگی است .

رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با روحیه ولایتمداری بر دشمن پیروز شدند

وی به اهمیت دشمن‌شناسی ،داشتن بینش و بصیرت انقلابی در کنار حضور در عرصه‌های مختلف به عنوان موضوعی اساسی یاد کرد و یادآور شد: باید برای تداوم راه امام‌راحل (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی همواره روحیه ولایتمداری را در خود حفظ کنیم.

هفته دفاع مقدس با ۷۵ برنامه شاخص از ۳۱ شهریورماه در ۱۱ شهرستان استان یزد آغاز شد .

بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون نفر روز از مردم ایران در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی و بقیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل شهید شدند.

در دفاع مقدس در مجموع ۸۵ هزار نیروی بسیجی ، ۴۸ هزار نفر از نیروهای ارتش ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو شهید شدند و ۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ تن از کلیمیان و ۹ نفر از پیروان آیین زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۵۰ هزار نفر به عنوان رزمنده بسیجی در دفاع مقدس حضور داشتند و چهار هزار نفر هم شهید تقدیم انقلاب و نظام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا