بیش از 2 هزار نفر متولی برنامه‌های اربعین در بیجار شدند


بیش از 2 هزار نفر متولی برنامه‌های اربعین در بیجار شدند

سنندج - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: بیش از 2 هزار نفر متولی اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در ایام اربعین در این شهرستان شدند.

حجت الاسلام جلیل مختارنیا روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به مناسبت اربعین حسینی و ماه صفر، ۱۰۰ نفر مُبلغ و ۱۰ نفر مُبلغه به تمامی مساجد شهر و روستای شهرستان اعزام شدند.

وی افزود: به همین مناسبت، ۱۰ موکب از ابتدای ماه صفر و اربعین حسینی و پس از آن تا پایان این ماه، در مسیر هر ساله پیاده رویی اربعین حسینی برپا شدند که در این موکب ها، پخش صوت مداحی و مذهبی، پذیرایی هایی بسته بندی شده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اقامه عزاداری با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت برپا است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار تصریح کرد: ۲۰۰هیات مذهبی شهرستان بیجار نیز در مناطق شهری و روستایی در اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر به برگزاری برنامه فرهنگی و مذهبی فعالیت خواهند داشت.

او تاکید کرد: قرائت زیارت اربعین حسینی در ۲۰ نقطه شهری و روستایی برگزار خواهد شد امّا با توجه به شرایط خواص کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی، بسیاری از برنامه های فرهنگی و مذهبی سالیان گذشته برگزار نخواهد شد.

آیین عزاداری در شهرهای حسن‌آباد، پیرتاج، بابا رشانی و توپ آغاج با رعایت پروتکل های بهداشتی، با فاصله اجتماعی و در مدت محدود برگزار می‌شود، عزاداری حضرت امام حسین(ع) منحصر به ماه محرم و صفر نیست و این مراسم معنوی همواره در میان شیعیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد