خرید توافقی محصولات کشاورزی در کردستان از مرز 9 هزار تن گذشت


خرید توافقی محصولات کشاورزی در کردستان از مرز 9 هزار تن گذشت

سنندج- ایرنا- مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 9 هزار تن محصولات کشاورزی توسط این سازمان از کشاورزان استان خریداری شده است.

پیمان اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از رسالت‌های شبکه تعاون روستایی را خرید حمایتی، قراردادی و توافقی محصولات کشاورزی خواند و اظهار داشت: در زمینه خرید حمایتی سال ۱۳۹۹، ۲۶ هزار و ۸۲۹ تن گوجه فرنگی را از کشاورزان استان خریداری کردیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۷۶ هزار و ۹۳۲ تن محصول کشاورزی به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شد و امسال هم تاکنون ۹ هزار و ۸۹۵ تن خرید انجام شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان افزود: میزان خرید محصولات کشاورزی به طور قراردادی سال ۱۳۹۹، ۴۰ هزار و ۴۶۹ تن بوده و امسال تاکنون در این رابطه خریدی انجام نشده است.

اسکندری با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۴۹۸ تن و امسال تاکنون ۹۱۳ تن بذر جو خریداری کرده‌ایم، یادآور شد: از میزان بذر جو خریداری شده سال گذشته ۹۴۵ تن و از میزان سال جاری ۲۴۹ تن به فروش رسیده است.

وی میزان خرید کود اوره توسط شبکه تعاونی استان را در سال جاری ۴ هزار و ۹۱۷ تن اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ هم بیش از ۱۳۰ هزار و ۱۹۴ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی تنظیم بازار شامل گوشت قرمز و سفید منجمد، خرما، قند، شکر، روغن و برنج در استان توسط این شبکه توزیع شده است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ هزار و ۹۰۵ تن از این کالاهای اساسی در استان توسط این سازمان در استان توزیع شده است.

شبکه تعاون روستایی کردستان دارای ۱۰ اتحادیه شهرستانی، ۱۹ فروشگاه زنجیره‌ای اترک و ۹۲ شرکت تعاون روستایی و ۳۰ فروشگاه مصرف خودگردان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟