طرحی که در صورت تصویب مجلس تحول گر بخش کشاورزی و دامداری کشور است


طرحی که در صورت تصویب مجلس تحول گر بخش کشاورزی و دامداری کشور است

ساوه- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در دست بررسی مجلس قرار دارد که در صورت تصویب نهایی و با تزریق 15 هزار میلیارد تومان می تواند بخش کشاورزی و دامداری کشور را متحول کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمد سبزی» در سفر به چهار روستای بخش نوبران که فرماندار ساوه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، اظهار داشت: بر اساس این طرح قرار است از بودجه و منابع بانک کشاورزی تنها ۲ درصد فریز و مابقی در قالب تسهیلات پرداخت شود که بازخورد تصویب آن، امکان پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی است و قطعا می تواند تحولی بزرگ در زمینه های کشاورزی و دامداری کشور ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح در آینده نزدیک مصوب شود و با همت دولت سیزدهم، کشاورزان سراسر کشور از آن منتفع شوند

وی همچنین از طرحی دیگر که در دستور کار مجلس است خبر داد و افزود:در این طرح جدید که کلیات آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و جزئیات آن در دست بررسی است، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار که در زمینه اشتغالزایی مدنظر است و می تواند بسیار راهگشا باشد هدف‌گذاری شده است.

به گفته سبزی، ایران در زمینه صدور مجوز کسب و کار در رتبه ۱۲۷ جهان قرار دارد که زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی افزود: در صورت تصویب طرح مذکور، صدور مجوزهای کسب و کار شتاب خواهد گرفت و هزینه های آن نیز کاهش می یابد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امروز همراه با فرماندار ساوه و شماری از مدیران استانی و شهرستانی به چهار روستای «ورگبار»، «هریقان»، «قرمزین» و «پیمان» از توابع بخش نوبران سفر کردیم تا علاوه بر دیدار با مردم، از نزدیک مشکلات آنها را بررسی کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ساکنان این روستاها اغلب کشاورزی می کنند در زمینه تامین آب مشکلاتی دارند و همچنین ۲ روستای مورد بازدید هم از نعمت گاز طبیعی بی بهره هستند و در زمینه آسفالت معابر روستایی هم کاستی های وجود دارد، از این رو بررسی این مشکلات و خواسته های روستائیان در دستور کار قرار گرفت.
به گفته نماینده مردم ساوه، برای گازرسانی به ۲ روستای محروم از این خدمات، مقرر شد با همکاری مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از آبان امسال پروژه تامین گاز این مناطق شروع شود.
وی افزود: روستای قرمزین با مشکل جدی تامین آب برای کشاورزی مواجه است و در همین راستا مقرر شد که به زودی جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط در فرمانداری به بررسی و یافتن راهکاری برای این مسأله بپردازیم.
نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی از اجرای برخی طرح ها از جمله باند دوم مسیر غرق آباد به نوبران به طول ۱۰ کیلومتر، طرح برق رسانی به روستاهای نوبران با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال تا روستای گزل دره که منجر به رفع نوسانات برقی شد و همچنین در دست اجرا بودن پروژه فیبرنوری به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه اینترنت منطقه قدردانی کرد.


روستاها باید کانون تولید و نه خوش نشینی باشند
فرماندار ساوه نیز گفت: امروز و در هفته دفاع مقدس توفیق حاصل شد که با خانواده شهدای بخش نوبران ساوه دیداری داشته باشیم.
«علی میرزایی» افزود: در بازدیدی که از روستاهای بخش نوبران داشتیم مشکلاتی چون ضعف پوشش اینترنت، مسائل مرتبط با بنیاد مسکن، تامین آب و امور کشاورزی طرح و بررسی شد.
به گفته او، مقرر شد که دستگاههای اجرایی هرچه سریع تر موافقتنامه های خود را با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله کنند و با توجه به آغاز فصل سرما و برای پیشگیری از وقفه در اجرای پروژه ها، پیمانکاران را تعیین و معرفی نمایند.
فرماندار ساوه گفت: ضرورت نظارت جدی بر روند اجرای پروژه های مختلف خدماتی و زیرساختی در بخش نوبران هم مورد تاکید قرار گرفت با این هدف که کیفیت کار فدای کمیت نشود.
وی اظهار داشت: تلاش می کنیم در راستای اشتغالزایی در روستاهای نوبران، این مناطق را اقتصادمحور کنیم تا خلق ثروت و تولید اشتغال تحقق یابد.
میرزایی تاکید کرد: روستاها باید به کانون تولید و نه مراکزی برای خوش نشینی تبدیل شوند و هدف از بازدیدها هم بررسی و رفع مشکلات است.

شهرستان ساوه دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران و افزون بر ۲۰۰ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟