یک میلیون اصله نهال در نهالستان استان مرکزی تولید شد


یک میلیون اصله نهال در نهالستان استان مرکزی تولید شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: یک میلیون اصله نهال مرغوب و استاندارد امسال در نهالستان منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تولید شد.

«محسن چقایی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید ۳۰۰ اصله نهال صنوبر برای زراعت چوب از جمله گونه‌های تولیدی در این نهالستان است که از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان مرکزی تولید شده‌ است.

وی ادامه داد: متقاضیانی که قصد کاشت صنوبر به صورت متمرکز و یا بادشکن دور مزارع را دارند می‌توانند تقاضای کتبی خود را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های سطح استان ارایه و بعد از بازدید و تایید کارشناس این نهال‌ها در فصل مناسب تحویل آنان می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید صنوبرهای با رشد سریع با هدف زراعت چوب در اراضی کشاورزی و ملی، حفاظت از جنگل‌های طبیعی استان و کشور و ایجاد بادشکن در اطراف زمین‌های زراعی و کشاورزی استان انجام می‌شود.

چقایی افزود: کشت صنوبر در اطراف مزارع و زمین‌های کشاورزی کاهش سرعت باد، کاهش تبخیر و نیاز آبی، کمک به گرده افشانی و باروری گیاهان و افزایش تولید در اراضی کشاورزی را به همراه دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی