شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زنجان تأسیس می شود


شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زنجان تأسیس می شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با پیگیری های انجام شده قرار است شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این استان طی سال جاری تأسیس شود.

محمد ربیع احمدخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقدمات ایجاد شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زنجان از قبیل تعیین هیات امنا انجام شده است.

گفتنی است بر اساس اساسنامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد اعضای هیأت امنای شعب انجمن در مراکز استان‌ها هفت نفر است. نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز استان، نماینده مجمع نمایندگان، استاندار به عنوان رئیس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر و سه نفر از شخصیت‌های علمی و فرهنگی استان پس از تأیید هیأت مدیره مرکز برای مدت 2 سال به عنوان اعضای ثابت آن تعیین می‌شوند.

احمدخانی اظهارداشت: محل استقرار شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زنجان نیز در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف انجمن معرفی و تجلیل از مفاخر فرهنگی است، گفت: هفته گذشته در این راستا از مقام علمی و ادبی استاد سعید بداغی در ابهر تجلیل شد.

احمدخانی از راه اندازی مرکز اسناد فرهنگی و هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز خبر داد و افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، جمع آوری و حفظ داشته های فرهنگی و هنری استان از ایام قدیم تا زمان حاضر با هدف استفاده پژوهشگران و عموم مردم است، از این رو شهروندان اگر در آرشیو شخصی خود سندی اعم از کتاب، فیلم و عکسی دارند، می توانند نسخه ای از آن را در اختیار مرکز قرار دهند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حد توان هزینه های تکثیر و کپی را پرداخت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا