330 میلیارد تومان قرارداد جاری در حوزه راه زنجان منعقد شد


330 میلیارد تومان قرارداد جاری در حوزه راه زنجان منعقد شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: امسال ‭‭‭‭‭‭330‬‬‬‬‬‬ میلیارد تومان قرارداد جاری با پیمانکاران مختلف در حوزه راه این استان منعقد شده است.

عبدالحسین علی اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قرارداد جاری با پیمانکاران مختلف در حوزه های آسفالت، راه برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار منعقد شده است و در مرحله بعد نیز برای روستاهای بیشتر از ۲۰ خانوار انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال منابع خوبی در قانون بودجه در حوزه راه روستایی از محل محرومیت زدایی، اعتبارات استانی و سایر محل ها دیده شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر همراه با نیروهای شرکتی و قراردادی ‭‭‭‭‭‭۶۰۰‬‬‬‬‬‬ پرسنل در حوزه راهداری مشغول استان مشغول به فعالیت هستند.
علی اکبری یادآوری کرد: امسال در حد توان در خصوص انجام پروژه‌های روکش آسفالت، نصب نیوجرسی، روشنایی در نقاط پرحادثه برنامه های خاصی را عملیاتی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار در استان زنجان ‭‭‭‭‭‭۱۰۵‬‬‬‬‬‬ نقطه پرحادثه در فاز نخست شناسایی شده که بر اساس فرمول های مختلف از این تعداد پروژه های مهم اولویت بندی و ابلاغ خواهد شد که تاکنون رقم نهایی اعلام نشده و به مدت سه سال نقاط پرحادثه را رفع می کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر اساس آمار سال ‭‭‭‭‭‭۱۳۹۶‬‬‬‬‬‬ در استان ۷۴ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که از این تعداد۱۱ پروژه مهم که تقاطع بود، رفع شد.
وی با بیان اینکه علی رغم همه محدودیت های منابع مالی خوبی برای پروژه های ملی و استانی در دست اجرا داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ‭‭‭۲۰۰‬‬‬ میلیارد تومان در حوزه راهداری اعم از آسفالت، روشنایی و نصب بلوک های مفصلی هزینه کردیم.
وی ادامه داد: طیف وسیعی از مردم در جامعه از کاربران حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند که بخشی از این، عموم مردم و بخشی نیز کارکنان و رانندگان حوزه حمل و نقل هستند که هر چقدر خدمات بیشتری به این مشتریان ارائه دهیم موجب ارائه خدمات مطلوب از این مشتریان به بخش های دیگر می شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در بخش حمل و حمل و نقل مسافر با عموم مردم سر و کار داریم و در بخش حمل و نقل کالا نیز خدمات سایر بخش ها توسط رانندگان حوزه راهداری جابجا می شود.
علی اکبری اظهارداشت: امروزه سهم حمل و نقل جاده ای در جابجایی ها ۹۰درصدی است.
وی افزود: بر اساس آمارهای موجود و به رغم شیوع بیماری کرونا در بخش حمل و نقل کالا سالانه رشد داریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: از جابجایی پنج میلیون تن کالا در سال ۹۸ به بیش از ۹ میلیون تن در پایان سال ۹۹ رسیدیم.
علی اکبری اضافه کرد: در این ۲ سال در جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان زنجان، رشد ۲۱ درصد داریم که این مهم بیانگر آن است که استان در حوزه تولید و صنعت نه تنها کرونا آسیبی وارد نکرد بلکه با رشد تولید مواجه بودیم که این مهم خود را در حمل و نقل کالا نشان می دهد.
به گفته وی، در بخش حمل و نقل مسافر استان زنجان از کرونا آسیب دید و در بخش درون استانی و برون استان کاهش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر داشتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: اقتصادی بودن حمل و نقل مسافر خود را نشان دهد و این مهم در آمارها خود را نشان داد و حتی سفر زمینی به برون مرزی نیز کاهش یافته است.
علی اکبری اضافه کرد: اما از ابتدای سال‌جاری تاکنون رشد جابجایی مسافر را شاهد هستیم که سال گذشته راهکار افزایش نرخ حمل و نقل برای جبران هزینه های جاری در بخش مسافر و کالا انجام شد.

به گزارش ایرنا، ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش