بیش از 2هزار دانش آموز در کیش واجد شرایط دریافت واکسن هستند


بیش از 2هزار دانش آموز در کیش واجد شرایط دریافت واکسن هستند

کیش - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: 2هزار و 100 دانش آموز 15 تا 18 سال این جزیره واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

پرویز حیدری راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته به همت مرکز توسعه سلامت جزیره و کمیته واکسیناسیون ستاد مقابه با کرونای کیش تزریق واکسن به افراد ۱۵ تا ۱۸ سال در جزیره آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده واجدان شرایط این گروه سنی دانش اموزان مشغول به تحصیل در پایه های دوم متوسطه هستند که این تعداد شامل ۲ هزار و ۱۰۰ دانش آموز است.

حیدری راد یادآور شد: طبق اعلام مرکز توسعه سلامت روز گذشته همزمان با نخستین روز از آغاز روند واکسیناسیون ای گروه سنی ۱۰۰ دانش آموز واجد شرایط با مراجعه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون جزیره، واکسن خود را دریافت کردند.

وی افزود: توصیه می شود والدین دانش آموزان برای ارتقای سلامت فرزندان خود مقابل ویروس کرونا در هفته آینده طبق اعلام شرایط مرکز توسعه سلامت به مرکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و نسبت به تزیریق این فراورده دارویی اقدام کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش با بیان اینکه طبق تصمیم شورای سلامت کلاس های درس این جزیره تا پایان مهر به صورت غیر حضوری دایر می شود گفتک پس از آن نیز بسته به شرایط کرونایی جزیره در خصوص تداوم این روند و یا دایر شدن ترکیبی کلاس ها به صورت نیمه حضوری - غیرحضوری تصمیم گیری می شود.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است.

در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک