اطلس خوراک استان سمنان با هدف توسعه گردشگری تدوین می‌شود


اطلس خوراک استان سمنان با هدف توسعه گردشگری تدوین می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اطلس خوراک با هدف توسعه گردشگری و با توجه به تنوع غذایی و بومی استان در حال تدوین است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا دوست‌محمدی روز جمعه به رسانه ها افزود: اطلس خوراک استان سمنان در حال تهیه و تدوین است، استان ظرفیت‌های متعددی دارد و برای معرفی تمامی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان، راه‌اندازی سایت جامع گردشگری استان در دست اجرا است.

وی با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در زمینه توسعه گردشگری، ترویج صنایع‌دستی، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مرمت آثار تاریخی گفت: تزریق روحیه امید در فعالان این حوزه‌ها، اجرای پروژه‌های کوتاه‌مدت زودبازده ، تداوم و تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره از برنامه‌های در حال اجراست.

دوست‌محمدی با اشاره به حضور استان سمنان در نمایشگاه بین‌المللی دبی، بیان کرد: تبلیغ و ترویج و اشاعه داشته‌های فرهنگی، معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و صنایع‌دستی به‌صورت سه زبانه، معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری با بهره‌گیری از محتوای دیجیتالی و فیزیکی و برقراری ارتباط زنده اینترنتی از رویدادهای معنوی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شرکت در این نمایشگاه مهم بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ۶ کاروانسرای استان در ردیف مجموعه کاروانسراهای ایران برای ثبت در فهرست یونسکو قرار دارد، گفت: روند ساماندهی کاروانسراهای میاندشت، عباس‌آباد، میامی و قصر بهرام و کاروانسرای سنگی و آجری آهوان برای حضور ارزیابان یونسکو در حال انجام است.

وی مساعدت استاندار سمنان را در زمینه سامان‌دهی محوطه کاروانسراهای آهوان با برداشتن ساختمان غیرتاریخی مقابل کاروانسرای سنگی و ارائه زمین معوض به مالک بنا در راستای آزادسازی حریم کاروانسرای سنگی آهوان خواستار شد.

دوست‌محمدی از ایجاد شب بازار صنایع‌دستی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط، پیگیری ادامه اجرای موزه بزرگ سمنان، اجرای مرحله سوم بازارچه صنایع‌دستی سمنان و پیگیری تحقق مطالعات مدیریت گردشگری جنگل جهانی ابر خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از تبدیل مدرسه توکلی سمنان به هنرستان صنایع‌دستی خبر داد و افزود: هنری کردن محصولات و بازاریابی نوین از جمله اهداف راه‌اندازی این هنرستان برای تربیت نسل جدید علاقمند به صنایع‌دستی و هدایت هنرمندان فعال این رشته است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده که ۸۳۷ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا