تحقیقات کنگره آمریکا درباره 4 تن از نزدیکان ترامپ


تحقیقات کنگره آمریکا درباره 4 تن از نزدیکان ترامپ

برخی نزدیکان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا برای انجام تحقیقات در مورد حمله 6 ژانویه به کنگره احضار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هیئت منتخب برای انجام تحقیقات تکمیلی در مورد حادثه ۶ ژانویه سال جاری میلادی در آخرین اقدام خود مارک میدوز و استیو بنن از مقامات سابق کاخ سفید را برای ارائه توضیحات به کنگره احضار کرد.

بنی تامپسون، رئیس کمیته تحقیقات کنگره در بیانیه‌ای اعلام کرد: دان اسکاوینو، معاون سابق ستاد کارکنان کاخ سفید و کاش پاتل از مقامات سابق وزارت دفاع نیز احضار شده و به آن‌ها دستور داده شده است تمامی مشاهدات خود در روز حادثه را با جزئیات تشریح کنند.

میدوز، نماینده سابق کنگره به عنوان رییس دفتر رییس جمهور در زمان دونالد ترامپ در کاخ سفید فعالیت می‌کرد. بنن نیز در این دوران مشاور کاخ سفید بود. در رابطه با تحقیقات حادثه ۶ ژانویه و حمله به ساختمان کنگره در پی اعلام نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا و مخالفت برخی با پیروزی جو بایدن تا به امروز بیش از ۶۰۰ نفر دستگیر و روانه زندان شده اند.

مقامات آمریکا می‌گویند حمله به ساختمان کنگره یکی از بدترین و تلخترین حوادث در طول تاریخ آمریکا از سال‌های ۱۸۱۲ و زمان حمله انگلیس به این کشور است که شش کشته برجای گذاشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود