مناطق با وضع قرمز کرونایی آذربایجان غربی به 10 شهرستان کاهش یافت


مناطق با وضع قرمز کرونایی آذربایجان غربی به 10 شهرستان کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر، 10 شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که نشانه بهبود وضعیت 6 شهرستان نسبت به هفته گذشته است.

علی مصطفوی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین بررسی ها، ارومیه به همراه خوی در شمال و همچنین میاندوآب، مهاباد، بوکان، نقده، اشنویه، سردشت، تکاب و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر پلدشت که تنها شهرستان با وضعیت نارنجی کرونایی آذربایجان غربی از ۲ هفته گذشته بود، شهرستان های ماکو، شوط، چایپاره، سلماس، چالدران و پیرانشهر بهبود وضعیت پیدا کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت همه شهرهای استان از ششم شهریور امسال به مدت ۲ هفته قرمز بود و همچنان البته تعداد بیماران بستری در آذربایجان غربی بیش از ۲ هزار نفر است.

مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا نام پدر و مادر در کارت ملی‌های جدید درج نمی‌شود؟