شمال فارس ظرفیت‌های مهم توسعه گردشگری است


شمال فارس ظرفیت‌های مهم توسعه گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های اقلید و آباده، این 2 شهرستان را ظرفیت‌های مهم در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی توصیف کرد.

هادی شه‌دوست شیرازی در سفر به شهرستان‌های شمالی فارس، با مسئولان این شهرستان‌ها دیدار و پیرامون بسترها و امکانات توسعه فعالیت‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی در این مناطق به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

اقلید کلید گردشگری فارس

به گزارش ایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، شه‌دوست شیرازی، در دیدار با مدیران اقلید و نماینده این شهرستان در مجلس، با اشاره به این‌که درگذشته اقلید کلید ورود به استان فارس بوده است، گفت: این شهرستان در آینده هم می‌تواند کلید گردشگری فارس باشد.

او گفت: شهرستان اقلید دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری، فرهنگی، تاریخی و طبیعی که همواره مورد توجه گردشگران ورودی به استان فارس است و باید در آینده با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی، این شهرستان کلید گردشگری فارس شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس گفت: به‌روزرسانی چارت سازمانی در این اداره‌کل در حال انجام است که امیدواریم با توجه به اهمیت شهرستان اقلید با کمک نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی و با همکاری وزارتخانه، نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اقلید به اداره ارتقا یابد.

شه‌دوست شیرازی گفت: با هماهنگی که نماینده شهرستان با مدیران کل منابع طبیعی و سازمان آب منطقه‌ای انجام می‌دهند جلسه‌ای در مرکز استان برای توسعه تفرجگاه تنگ براق انجام خواهد شد.

آباده نقطه طلاقی مثلث گردشگری ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس در دیدار با مدیران آباده و فعالان عرصه فرهنگی، گردشگری و هنری این شهرستان به موقعیت جغرافیایی آباده اشاره و آن را بسیار مهم ارزیابی کرد.

شه‌دوست شیرازی اضافه کرد: شهر آباده به دلیل واقع‌شدن در سه‌راهی مواصلاتی بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان موقعیت ویژه‌ای در مثلث طلایی گردشگری ایران دارد که باید با معرفی ابعاد انواع گردشگری در این شهرستان، گام‌های اساسی در توسعه گردشگری این شهرستان برداشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان آباده در زمان جنگ با سرودهایش خاطره ساز آن دوران شده است و اکنون با وجود ۳۰ گروه سرود و اساتید صاحب سبکی چون مرحوم استاد ذوالفنون در این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری سرود و موسیقی فراهم شده‌ است.

شه‌دوست شیرازی ابراز کرد: شهر جهانی صنایع‌دستی منبت آباده اولین شهر جهانی ثبت‌شده صنایع‌دستی در استان فارس است و همچنین صنایع‌دستی دیگری همچون معرق در این شهر رونق بسیاری دارد که می‌توان با آموزش و بازاریابی مناسب موجب اشتغال بیشتری در این زمینه شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه معرفی صنایع‌دستی و توانمندی این شهرستان مغفول مانده است، گفت: باید با معرفی و بازاریابی بیشتر توانمندی‌های شهرستان آباده را ابتدا در سطح کشور و سپس در دنیا مطرح کنیم تا زمینه ارائه بیشتر صنایع‌دستی شهر جهانی منبت و ورود گردشگران به این شهرستان تسهیل شود.

شه‌دوست اضافه کرد: در موضوع اعتبارات از فرماندار شهرستان آباده می‌خواهیم که میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان را بیشتر حمایت و راه را برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هموار سازد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی