اولویت های بازگشایی مدارس حضوری در استان بوشهر اعلام شد


اولویت های بازگشایی مدارس حضوری در استان بوشهر اعلام شد

بوشهر- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:همه مدرسه‌های استان فعالیت خود را از روز شنبه سوم مهرماه به صورت رسمی آغاز می‌کنند اما فعالیت حضوری مدرسه‌ها تابع شرایط و ضوابطی است که در دستورالعمل بازگشایی بر آن تاکید شده است.

حسین درتاج روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: تامین سلامت و توجه همزمان به آموزش بعنوان خط قرمز و اولویت آموزش و پرورش به شمار می‌آیددر همین راستا براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی بازگشایی حضوری مدرسه‌ها به صورت آرام، تدریجی و اقتضایی انجام می‌شود.

وی گفت: این شرایط و ضوابط شامل فراهم بودن شرایط ایمن در مدارس بر اساس پروتکل‌ها و تبعیت از زمان بندی و اولویت‌های مندرج در شیوه نامه بازگشایی ابلاغی است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در صورت فراهم بودن شرایط بر اساس تشخیص کمیته سلامت ومصوبه‌های شورای مدرسه، مدیر مدرسه ضمن تکمیل فرم خود اظهاری به منظور اعلام آمادگی برای بازگشایی حضوری و پس از تایید اداره منطقه متناسب با اولویت های تعیین شده اقدام به بازگشایی حضوری مدارس می‌کند.

وی افزود: اولویت اول بازگشایی مدارس به صورت حضوری مدرسه‌های روستایی و عشایری کم جمعیت تا ۱۵ نفر دانش آموز که از هفته اول مهر و زیر ۳۰ نفر از هفته سوم مهر بازگشایی انجام می‌شود.

درتاج اولویت دوم را شامل مدرسه‌های دارای جمعیت تا ۳۰۰ دانش آموز ( اعم از روستایی، عشایری و شهری ) از هفته اول آبان ماه و اولویت سوم مدرسه‌های بالای ۳۰۰ دانش آموز که از هفته سوم آبان ماه می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند.

وی به یکسری استثناها اشاره کرد وگفت : هنرستان‌ها برای درس‌های کارگاهی ومهارتی و پایه اول ابتدایی در تمام مدرسه‌ها با توجه به شرایط خاصی که دارند می‌توانند از ابتدای مهرماه آموزش حضوری داشته باشند.

درتاج افزود: در مدرسه‌های پرجمعیت دانش آموزان پایه اول ابتدایی به صورت گروه‌های کوچک تر می‌توانند به منظور آشنایی با آموزگار خود در مهر ماه یک روز در هفته در مدرسه حضور یابند .

وی اضافه کرد: تا قبل از فراهم شدن شرایط و اعلام آمادگی مدرسه بر اساس اولویت‌های اعلام شده کلاس‌های درس به صورت مجازی و در شبکه شاد برگزار می‌شود.

درتاج اظهار امیدواری کرد: با توجه به آسیب‌های وارده به دانش آموزان طی یک و نیم سال اخیر از نظر آموزشی و تربیتی و افت پنهان آموزشی با تدابیر اندیشیده شده تلاش شود زمینه بازگشت دانش آموزان به کلاس‌های حضوری فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...