نظارت ویژه بر فروش نوشت‌افزار در خراسان جنوبی آغاز شد


نظارت ویژه بر فروش نوشت‌افزار در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: با توجه به شکایات رسیده در آستانه سال تحصیلی جدید نظارت جدی بر نحوه فروش نوشت‌افزار در استان آغاز شد و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام علی نسایی ذهان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان مامور نظارت‌های قوی بر این حوزه شدند و مقرر شد فروشگاه‌هایی که گران‌فروشی آنها محرز شود، پلمب شود.

وی گفت: غیر از پلمب این فروشگاه‌ها تابلویی با عنوان گران‌فروشی سر در فروشگاه‌ها نصب خواهد شد تا برای بقیه درس عبرت شود.

دادستان بیرجند اظهار داشت: در ارتباط با شهریه غیرمتعارف برخی مدارس غیرانتفاعی نیز ورود خواهیم کرد و این موضوع که تا شهریه پرداخت نشود، کتاب درسی داده نمی‌شود تخلف است و مدیر مدرسه باید پاسخگو باشد.

وی افزود: گروهی هم مامور شدند تا قیمت کالاهای استان با سایر استان‌ها را بررسی کنند و در صورت گران‌فروشی در هر حوزه نظیر بازار مرغ و تخم مرغ و میوه، پلمب در انتظار متخلفان خواهد بود.

حجت الاسلام نسایی گفت: در بررسی یکی از کالاها نظیر سیب درختی که پنج هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورز در ارومیه خریداری می‌شود و ۲۴ هزار تومان در بیرجند به فروش می‌رسد و سود بالای ۱۰۰‌ درصدی دارد، پیگیری‌هایی انجام شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: برخی قیمت‌گذاری‌های کالاها توسط دولت نظیر مرغ و تخم مرغ انگیزه قاچاق به سایر استان‌ها را ایجاد می‌کند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی افزود: در ارتباط با کیفیت محصولات برای مثال نانوایی‌ها به‌ویژه آزادپز که نان را کیلویی می‌فروشند، کیفیت را مد نظر قرار نمی‌دهند که سبب به خطر افتادن سلامت مردم شده است.

وی گفت: سلامت مردم خط قرمز دستگاه قضا است و با هرگونه تخلف در این حوزه به شدت برخورد خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا