هفت هزار و 500  نفر از دانش آموزان قزوینی واکسینه شده اند 


هفت هزار و 500  نفر از دانش آموزان قزوینی واکسینه شده اند 

قزوین - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تاکنون هفت هزار و 500 نفر از دانش آموزان 12 تا 18 ساله این استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.

عین الله صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی صورت گرفته، مقرر شد واکسیناسیون از مقاطع سنی بالاتر یعنی از پایه دوازدهم آغاز و به تدریج به سایر مقاطع تحصیلی تسری یابد.
وی تعداد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله را ۱۲۶ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت : واکسن تزریقی به دانش آموزان از نوع سینوفارم است و به صورت دو دوز تزریق می‌شود.
صادقی افزود: ۱۶ هزار و ۴۰۰ دانش آموز پایه دوازدهم در سطح استان تحصیل می کنند که از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر در شاخه نظری ، ۶ هزار و ۷۰۰ نفر فنی و حرفه ای و یکهزار و ۲۰۰ دانش آموز نیز به صورت شبانه روزی هستند.
وی با بیان اینکه والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند، تصریح کرد: حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان اولویت اصلی ما در تعلیم و تربیت است.
این مسوول افزود: از نظر علمی هیچ تفاوتی بین افراد ۱۲ ساله با ۱۸ ساله نیست و خطری برای تزریق واکسن در این گروه سنی وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: مسوولان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در تلاش هستند تا دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال برای سال تحصیلی جدید تا هفته آینده حتما واکسینه شوند.
صادقی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان متولد ۸۲ تا ۸۳ در سامانه اضافه کرد: سایر دانش‌آموزان باید تا باز شدن سامانه منتظر بمانند و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرکز واکسیناسیون، معطلی و احتمال انتقال بیماری، ضروری است افراد صرفا در زمان نوبت‌دهی شده به مرکز واکسیناسیون مراجعه و از حضور بدون نوبت جدا خودداری کنند.
وی در خصوص واکسیناسیون معلمان نیز اذعان کرد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد معلمان در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند و تزریق دوز دوم واکسن نیز در حال انجام است.
استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!