نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس انکار ناپذیر است 


نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس انکار ناپذیر است 

قزوین- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت : نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس انکار ناپذیر است و بانوانی که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همپای مردان  جنگیدند.

صدیقه ربیعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس زنان پابه پای رزمندگان اسلام در پشت جبهه های حق علیه باطل جانفشانی کردند.
وی اظهار داشت: با توجه به نقش غیرمستقیم زنان در جنگ تحمیلی هنوز آنگونه که شایسته است از فداکاری، مقاومت و ایثار آنان برای نسل جوان کمتر گفته شده است.
ربیعی با بیان اینکه زنان رزمنده، جانباز و آزاده الگوهای خوبی از ایثار و مقاومت هستند، تصریح کرد:بسیاری از زنان شهیده این سرزمین نظامی نبودند بلکه در پشت جبهه‌ها در کنار مردان ایستادگی کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی تاکید کرد: ۲۸ زن شهیده و جانباز در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۱۶ نفر شهیده و ۱۲ جانباز هستند .

به گفته وی از این تعداد ۶ نفر بالای ۲۵ درصد و ۶ نفر کمتر از ۲۵ درصد جانباز هستند که نقش موثری را در تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی ایفا کردند.
معاون امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: به منظور پاسداشت از این افراد
۱۶ معبر و ساختمان در قزوین به نام شهدای زن مزین شد که از این تعداد ۱۲ کوچه و میدان و ۲ ساختمان اداری متعلق به شهرستان قزوین، یک کوچه در شهرستان تاکستان و یک مدرسه در شهرستان البرز به نام شهدای زن نامگذاری شده است.
وی با اشاره به جمع آوری خاطرات زنان شهیده در استان تصریح کرد: کتاب خاطرات این عزیزان در دست تالیف است و تا یکماه آینده به چاپ خواهد رسید.
استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۶۸ جانباز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس