800 هزار دز واکسن کرونا در استان قزوین تزریق شده است


800 هزار دز واکسن کرونا در استان قزوین تزریق شده است

قزوین- ایرنا - جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت :تا کنون 800 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده  که از این میزان 600 هزار دز در مرحله اول بوده است .

منوچهر حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:خوشبختانه شرایط به سمت بهتر شدن اوضاع پیش می‌رود و با کاهش تعداد بیماران بستری کرونا در استان، روند نزولی شیوع این ویروس در قزوین آغاز شده است.
وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان با سرعت بالایی در حال انجام است، اظهار داشت : هم اکنون درصد پوشش واکسیناسیون در استان به بالای ۶۰ درصد رسیده است.
حبیبی با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی وجود دارد ، تصریح کرد : پیش بینی می‌شود واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال استان تا پایان مهر ماه به پایان برسد.
این مسوول تاکید کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های قزوین کاهش ۴۰ تا ۴۵ درصدی دارد و با سرعت گرفتن میزان واکسیناسیون تعداد فوتی های ناشی از بیماری کرونا کاهش یافته است.
حبیبی تصریح کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون بدون در نظر گرفتن شرایط سنی برای تمام مراجعه‌کنندگان بالای ۱۸ سال انجام می‌شود و همه شهروندان جهت تزریق واکسن می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.
معاون استاندار قزوین اضافه کزد:تعداد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در استان قزوین افزایش یافته است و برخی از مراکز در دو تا سه شیفت کاری فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: دانشجویان و کارگران بدون لحاظ شرط سنی در محل کار خود واکسن را دریافت کردند و همچنین دانش آموزان متولد مهرماه ۱۳۸۲ تا مهر ۱۳۸۳ نیز می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.
حبیبی یادآور شد: امیدواریم با شتاب واکسیناسبون در استان قزوین به رنگ‌بندی ها روشن برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس