امام‌جمعه مهریز: مردم بدون توجه به شایعه واکسن کرونا تزریق کنند


امام‌جمعه مهریز: مردم بدون توجه به شایعه واکسن کرونا تزریق کنند

یزد- ایرنا- امام‌جمعه مهریز از قشرهای مختلف مردم شهرستان خواست، بدون توجه به شایعه های غیرعلمی برای حفظ سلامتی اعضای خانواده خود در اسرع وقت برای تزریق واکسن کرونا که منشای بیماری کووید 19 است، به مراکز واکسیناسیون همگانی در محل های سکونت خود مراجعه کنند

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی پنجشنبه شب در نشستی با اعضای هیات اندیشه‌ورز بسیجیان شهرستان افزود: بهترین و آسانترین راه برای پیشگیری و مهار کووید ۱۹ واکسیناسیون است

وی با قدردانی از افرادی که در این امر مشارکت دارند، ادامه داد: با وجود امکانات لازم برای تزریق واکسن تاکنون تنها نیمی از واجدان شرایط واکسن تزریق کرده اند، این عدد آمار خوبی نیست و باید سایر شهروندان هرچه سریعتر اقدام کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز اظهار کرد: واکسیناسیون عمومی به یک کار جهادی نیاز دارد و مردم نباید از دریافت واکسن کرونا که هیچ ضرر و زیانی برای افراد ندارد و آنان را از گزند این ویروس دور می‌کند، تحت تاثیر موارد خرافی که از سوی افراد غیرمسئول به آن دامن زده می شود، از آن فاصله بگیرند.

محی‌الدینی بیان کرد: فعالان حوزه سلامت به خوبی به ماموریت های خود در انجام برنامه‌های مختلف عمل می‌کنند اما مقابله با این ویروس به همراهی و همکاری بیش از گذشته تمامی مردم نیاز دارد.

هم‌اکنون ۳۹۶ فرد مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۸۷ نفر به دلیل وخامت حال عمومی آنها در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

در شبانه‌روز گذشته ۶۳ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند و استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی، دوری از حضور در تجمع‌ها و دریافت سریع‌تر واکسن تا ریشه کنی کووید ۱۹ ضروری است

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۳۰ هزار نفر جمعیت استان در گروه سنی ۱۸ سال به بالا قرار دارند که تاکنون بیش از نیمی از این افراد در طرح واکسیناسیون همگانی شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی