98 درصد زندانیان فارس دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند


98 درصد زندانیان فارس دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

شیراز-ایرنا- مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به منظور مقابله با ورود ویروس کرونا به ندامتگاه و زندان ها، 98 درصد زندانیان استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روابط عمومی اداره‌کل زندان های استان فارس جمعه در مطلب ارسالی از قول اسحاق ابراهیمی افزود: مهمترین راهکار مقابله با کرونا اجرای واکسیناسیون همگانی است و با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون زندانیان و کارکنان و سربازان وظیفه در دستور کار این اداره کل قرارگرفت.
وی افزود: با توجه به جمعیت موجود زندانیان استان، ۴۰ درصد آنان ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود با توجه به سرعت واکسیناسیون عمومی تمامی زندانیان، کارکنان زندانها و سربازان وظیفه شاغل در زندانهای استان علیه ویروس کرونا طی ماه مهر ۱۰۰ درصد واکسینه شوند.
این مقام مسئول اظهار داشت: برخلاف انتظارات، که تصور می‌شد زندانها تبدیل به کانون بیماری شوند، با تدابیر انجام شده زندانها کمتر مورد هجمه ویروس کووید ۱۹ قرار گرفت.

ابراهیمی در ادامه گفت: کارکنان زندان‌ها به علت تماس با محیط های اجتماعی که بیشتر در معرض ویروس قرار داشتن نسبت به زندانیان بیشتر به کووید۱۹ مبتلا شدند؛ به گونه‌ای که شاهد ابتلای کمتر از نیم درصد زندانیان به کرونا بودیم.

در زندان‌های فارس، فوتی به علت کرونا نداشته‌ایم
مدیرکل زندان‌های استان فارس اضافه کرد: هر چند که محیط زندان در صورت عدم مدیریت صحیح کانون بحران و شیوع می شود، اما این اپیدمی زندان را تهدید نکرد و نکته قابل توجه اینکه در زندان فوتی به علت کرونا نداشته ایم، که علت امر شناسایی زودهنگام و آغاز درمان فرد مبتلا در ابتدای شیوع ویروس چه در بهداری داخل زندان و چه اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان، اقدامات زودهنگام موثر بود و در این خصوص مشکل نداشتیم.
ابراهیمی افزود: فرآیند تزریق و انتخاب نوع واکسن ها در طرح واکسیناسیون زندانیان استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شیرازاست و واکسن های تزریق شده به زندانیان مطابق واکسن‌های در نظر گرفته شده توسط این دانشگاه هم اکنون در حال تزریق به سایر اقشار جامعه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)