امید ایلامیان به زدودن غبار محرومیت‌ها


امید ایلامیان به زدودن غبار محرومیت‌ها

ایلام - ایرنا - ایلام، شهره به عروس زاگرس در اولین جمعه مهرماه 1400 میزبان چهارمین سفر استانی رییس جمهوری و تیم همراهش است تا با سلام و صلوات به پیشواز سید مظلومان برود و با خوشامدگویی دست یاری به سوی وی برای زدودن غبار غم‌ها، محرومیت و فراموش شدگی از دامن پر مهرش، دراز کند.

به گزارش ایرنا، اینجا ایلام است، سرزمین آلام و دردها، سرزمین لاله‌های سرخ و شهدا، دروازه عتبات عالیات و محل عروج شهدا، اینجا سرزمین زیبایی‌های بکر و ناشناخته‌ای است که تنها به مدد تلاش و همتی والا برای توسعه زیرساخت‌هایش می‌تواند مرهمی بر همه آلام و رنج‌های مردمان این دیار باشد.

اینجا سرزمین غرور و غیرت است، دیار مظلومان و مردمان صبوری که هشت سال در برابر گلوله توپ و تانک و خمپاره ایستادند تا دشمن متجاوز نتواند ذره‌ای از خاک و سرحدات مرزی این دیار را چپاول کند.

اینجا مامن و زادگاه شهیدانی همچون ساده‌میری‌ها، چناری، غیوری‌زاده و امیدی‌هاست که مرد میدان نبرد بودند و شیران بیشه و هلت‌های داغ و تفتیده مهران و دهلران تا دشمن خواب آسوده نداشته و نتواند پای در این سرزمین بگذارد.

اینجا مسیر عبور کاروان‌های عاشق حسین(ع) است که این روزها با غمی بزرگ در دل به واسطه کرونا از سفر اربعین و پیاده‌روی آن باز مانده‌اند اما امیدوار به روزی برای بازگشایی و هیاهو و لذت معنوی پیاده‌روی به جاده چشم دوخته‌اند.

امروز عروس زاگرس در یک هوای زیبا و دل‌انگیز پاییزی میزبان سید محرومان و رییس جمهوری محبوب و مردمی است که به دور از هیاهو و شیپور تبلیغاتی آمده است تا پای درد و دل مردم بنشیند و غبار محرومیت و رنج سال‌ها نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب صنعتی، تولیدی و عمرانی را که بیش از پیش بر رنج‌های مردم این سرزمین افزوده است، بزداید.

امروز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ساعات اولیه صبح پیش از طلوع آفتاب به سرزمین آلام و دردها پای نهاده تا رنج و غم دوران آسیب‌ها، افسردگی، خودکشی، بیکاری و محرومیت را با بازگویی مردم رنج کشیده این استان بشنود و همتی بر زدودن این غبار بکار گیرد تا لبخند شادی بر لبان کودکان این سرزمین بنشیند و بیش از این شاهد رنج و غم عزیزانشان نباشند.

امروز چشم امید این مردم به دستان توانای عاشق اهل بیت(ع) دوخته شده است تا شاید با همان دستانی که بارها و بارها حرم مطهر امام رضا(ع) را لمس کردند، گرد رنج و محرومیت را از سیمای این دیار بزداید.

فارغ از هر هیاهوی تبلیغاتی، شور رسانه‌ای، بنر و ریخت و پاش بنرها و هدر رفت هزینه‌ها، رییس جمهوری پای در پایتخت معنوی زائران حسینی نهاده است تا همتش را برای توسعه زیرساخت و طرح‌های بر روی کاغذ مانده این سرزمین همچون راه‌آهن و آزاده راه ایلام،- مهران، سامانه گرمسیری، طرح‌های توسعه گردشگری، واحدهای تولیدی کارخانه سیمان دهلران و مهران، پروژه‌های بزرگ نفتی و پتروشیمی و ده‌ها طرح کوچک و بزرگ دیگر که سالها است، ناتمام مانده‌اند بکار گیرد.

امروز چشمان امید این مردم به دستان رییس جمهوری مردمی دوخته شده است تا با همتی بلند نشاط و شور را به این دیار به ارمغان آورد.

مردمان صبور و قانع این سرزمین خسته از همه رنج‌ها و محرومیت‌ها و مشکلات باز بارقه امیدی در چشمانشان درخشیده است تا شاید بهترین تصمیم‌ها برای رفع این همه نارسایی و مشکلات به تصویب برسد.

مردم سرزمین عروس زاگرس امروز به پیشواز رفته‌اند تا به زبان کردی "خوش هاتی" خیر مقدم بگویند و انتظارات و خواسته‌های خویش را بازگو کنند به امید اینکه راهی برای نجات از نارسایی‌ها پیدا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عبور مسافران نوروزی راه‌آهن از یک میلیون نفر