هفته آرام و باثبات بازار طلا همزمان با کاهش داد و ستدها


هفته آرام و باثبات بازار طلا همزمان با کاهش داد و ستدها

تهران- ایرنا- قیمت سکه و طلا در آخرین روزهای تابستان 1400 از ثبات نسبی برخوردار و بازار با رکود مواجه بود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، بازار سکه و طلا در آخرین روزهای فصل گرم تابستان در مقایسه با هفته قبل که روند نزولی داشت تقریبا افت و خیز کمی داشت و ثابت بود و چنانچه در یک روز رشد ۱۰۰ هزار تومانی قیمت داشت در روز بعد این رقم افت می‌کرد.

بر همین اساس در بازار سکه، در روز شنبه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با رقم ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شد و فردای آن روز بهای آن یکصد هزار تومان افت داشت.

البته این کاهش قیمت دوام چندانی نداشت و در روز دوشنبه دوباره برگشت قیمت داشت و مبلغ آن ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید.

سکه در روز سه شنبه با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد که در مقایسه با روز قبل ۵۰ هزار تومان افت قیمت داشت و فردای آن روز (چهارشنبه) شاهد برگشت نرخ سکه به رقم روز نخست هفته بودیم و معامله‌گران در آخرین روز تابستان سکه تمام بهار آزادی را با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۶۰ میلیون تومان معامله می‌کردند.

قیمت سکه در اولین روز پاییز همچنان بر ورود به کانال ۱۲ میلیون تومان مقاومت کرد و در این روز ۱۱ میلیون و ۹۹۲ هزارتومان داد و ستد می‌شد.

نوسان قیمت‌ها در بازار طلای خام نیز زیاد نبود. به این صورت که یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز شنبه یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان معامله می‌شد و در روزهای بعد قیمت‌ها تا اواسط هفته سیر نزولی آرامی داشت. از روز سه شنبه نرخ یک گرم طلای ۱۸ عیار ۱۹ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۱۳۷ هزار تومان رسید. این رشد قیمت ادامه داشت و در روز چهارشنبه (۳۱ شهریورماه) برابر یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان بود.

هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال چهار میلیون تومان نوسان داشت. براین اساس در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر چهار میلیون و ۹۳۸ هزار تومان تعیین شد و روز بعد ۶۳ تومان افت قیمت داشت. این افت قیمت در روز دوشنبه نیز تکرار شد. روز سه شنبه هر مثقال طلا چهار میلیون و ۹۲۷ هزار تومان معامله می‌شد. در آخرین روز تابستان قیمت هر مثقال طلا به کانال پنج میلیون تومان خیز برداشت . قیمت هر مثقال طلا در آخرین روز هفته برابر چهار میلیون و ۹۸۶ هزار تومان بود.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته همچون بازار سکه و طلا در داخل خیلی نوسان نداشت. انس جهانی طلا در روز شنبه یک هزار و ۷۵۵ دلار و ۵۱ سنت بود و این رقم در روز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی ثابت بود. در روز دوشنبه بهای انس جهانی طلا افت قیمتی ۲.۵ دلاری داشت و این کاهش قیمت در روز سه شنبه هشت دلار رشد داشت و برابر یک هزار و ۷۶۱ هزار و ۹۰ سنت رسید. رشد قیمت پایدار نبود و در روز چهارشنبه برابر یک هزار و ۷۵۵ دلار و ۳۸ سنت بود. انس جهانی طلا در روز گذشته با چهار دلار کاهش نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک هزار و ۷۷۰ دلار و۹۲ سنت رسید.

حباب سکه ۵۲۰ هزار تومان شد

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره تحولات بازار سکه و طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته هفته آرام و با ثباتی برای بازار طلای داخلی بود و البته در برخی روزهای هفته نوساناتی داشتیم اما گاهی افزایشی و در برخی روزها کاهشی بود.

محمد کشتی آرای افزود: ضمن اینکه در هفته گذشته تقاضا در بازار سکه و طلا به شدت کاهش یافت و رکود بر آن حاکم بود.

وی علت این رکود را ایام سوگواری سرور شهیدان دانست و گفت: کاهش داد و ستدها موجب کاهش حباب سکه شد و حباب سکه به طور متوسط ۶۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۵۲۰ هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت‌ها در هفته آینده گفت: تا دوشنبه هفته آینده قیمت‌ها در همین سطح خواهد ماند. البته ممکن است با نوساناتی همراه باشد اما این نوسانات قابل توجه نخواهد بود.

وی علت ثبات در روزهای آینده را نبود اتفاقات سیاسی و اقتصادی در هفته پیش‌رو بیان کرد و گفت: چون رویدادی در سطح ملی و بین‌المللی نداریم پیش‌بینی ما این است که بازار طلا ‌وسکه در داخل همچنان ثابت خواهد بود.

هفته آرام و باثبات بازار طلا همزمان با کاهش داد و ستدها

هفته آرام و باثبات بازار طلا همزمان با کاهش داد و ستدها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد