کالاهای اساسی در اصفهان 2 برابر مقدار لازم، ذخیره شده است


کالاهای اساسی در اصفهان 2 برابر مقدار لازم، ذخیره شده است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: کالاهای اساسی تعهدی و مورد نیاز مردم استان(گندم، برنج و شکر) به میزان 2 برابر مقدار لازم تامین و ذخیره‌سازی شده است.

محسن ضیایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، بدون اشاره به میزان ذخیره سازی این کالاهای اساسی اظهار داشت: ذخایر برنج، شکر و گندم در استان بالاتر از مقدار لازم است و برنج و شکر معادل ۲ برابر مقدار مورد نیاز، در استان موجود است.

وی افزود: بطور تقریبی این وضعیت در مورد ذخیره سازی گندم هم وجود دارد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال برای مصرف این سه قلم کالا، مشکلی در استان نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ذخیره سازی بخشی از برنج و شکر مورد نیاز از سوی دولت انجام می‌شود و مابقی از طریق بخش خصوصی وارد می‌شود.

ضیایی با اشاره به پرداخت بهای محصولات خریداری شده، افزود: مطالبات کشاورزانی که گندم‌های خود را تحویل دولت دادند بطور کامل و تا امروز پرداخت شده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی در استان بدلیل کاهش بارش‌ها در سالجاری نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی، خرید تضمینی گندم در همه مناطق کشور نیز بدلیل کمبود بارندگی تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان، میانگین مصرف سالانه گندم در استان را ۵۵۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: به دلیل خشکسالی و کاهش ۷۰ درصدی خرید تضمینی، کمبود در میزان نیاز استان از سایر استانهای تولید کننده و از محل واردات تامین خواهد شد.

ضیایی با اشاره به اینکه فرصت خرید گندم تا پایان مهرماه وجود دارد، افزود: پس از تکمیل خرید گندم از شهرستانهای غرب استان مانند فریدن و فریدونشهر می‌توان آمار بیشترین و کمترین گندم خریداری شده از شهرستانها را ارائه کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان بدون اشاره به میزان دانه های روغنی تولید شده در استان افزود: همه دانه‌های روغنی تولید شده در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، از سوی بخش خصوصی(کارخانه روغن گلبهار میمه) خریداری شده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.
سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...