طرح بهسازی شبکه توزیع برق در 400 روستای آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود


طرح بهسازی شبکه توزیع برق در 400 روستای آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

مراغه- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی گفت: طرح بهسازی شبکه توزیع برق موسوم به طرح جهادی بهارستان در 400 روستای استان اجرا می‌شود.

«اکبر فرج‌نیا» روز جمعه در آیین اجرای طرح جهادی اصلاح فیلدهای فشار متوسط در ملکان افزود: این طرح در راستای کاهش و به حداقل رساندن قطعی برق‌ در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

طرح بهسازی شبکه توزیع برق در 400 روستای آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود

وی اظهار داشت: در این طرح از صفر تا ۱۰۰ معایب برق روستاها بررسی شده و عیب آنها برطرف می‌شود و بر همین اساس برق رفتگی در این مناطق تنها در مواقع وقوع بلایای طبیعی و حوادث خلاصه می‌گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در سایه اجرای طرح‌های جهادی رفع عیوب برق در استان، ضریب خاموشی‌ها از میانگین کشور پایین‌تر آمده است و در تلاش هستیم تا آن را به صفر برسانیم.

اجرای طرح جهادی بهارستان در ملکان

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌شرقی به اجرای طرح جهادی اصلاح فیدرهای فشار متوسط برق در شهرستان ملکان اشاره کرد و گفت: این طرح با ۱۲ تیم از شهرستان‌های مراغه، بناب، عجب‌شیر، مرند و ملکان در مدت ۲ روز در ملکان اجرا می‌شود.

فرج‌نیا با بیان اینکه در این طرح ۱۲۰ نفر حضور دارند و پنج میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافته است، اظهار داشت: با اجرای این طرح عیب‌هایی که در زمستان ‌گذشته موجب خاموشی شده بود، برطرف می‌شود و بعد از اتمام طرح خاموشی‌ها به صفر خواهد رسید.

ظرفیت برقرسانی در ملکان تقویت شود

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بر تقویت و افزایش ظرفیت برقرسانی این شهرستان تاکید و اضافه کرد: متاسفانه به علت کمبود برق، فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در این شهرستان موفق نمی‌شوند.

سیدعلی موسوی بر احداث پست فوق توزیع و انتقال نیروی برق در این شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: مجوز آن اخذ شده است و باید شرکت توزیع برق نسبت به ایجاد آن اقدام کند.

وی همچنین افزایش سهم ملکان از طرح بهارستان را از ۱۲روستا به ۵۰ روستا خواستار شد.

به گزارش ایرنا با اجرای طرح جهادی بهارستان در مناطق روستایی، «جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق معابر روستایی»، «اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی در روستاها»، «تقویت شبکه و تامین ولتاژ مطمئن مشترکان روستاها»، «اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه و سیم» و «بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه‌های روستایی» در دستور کار قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا