نماز جمعه مهاباد همچنان تعطیل است


نماز جمعه مهاباد همچنان تعطیل است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: براساس تصمیم مجمع روحانیون، مساجد این شهرستان به منظور پیشگیری از گسترش شیوع کرونا تعطیل بوده و نماز جمعه امروز برای هشتمین هفته پیاپی برگزار نخواهد شد.

ماموستا عبدالسلام امامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل شرایط قرمز مقابله با بیماری کووید- ۱۹، سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد از این رو نماز جمعه این هفته نیز همچون هفته های گذشته برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان این شهرستان تکمیل شده است، ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع از راه‌های انتقال ویروس کرونا است بنابراین با تصمیم مجمع روحانیون و با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، مساجد و اماکن مذهبی برای پنجمین هفته متوالی تعطیل است.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه انتظار داریم روحانیون و ماموستاها این موضوع مهم را رعایت کنند، افزود: شهروندان نیز در رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی و همچنان استفاده از ماسک اهتمام ویژه ای داشته باشند.

ماموستا امامی با اشاره به اینکه مهاباد جز اولیم شهرهای کشور بود که برای حفظ سلامت شهروندان اقدام به تعطیلی نماز جمعه کرد: گفت: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم بتوان با کمترین تلفات این ویروس را مهار کنیم.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از همه گیری و کنترل مرگ و میر ناشی از این بیماری ضروری است همه شهروندان نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده و زمینه سلامت خود و اطرافیان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر در مهاباد براثر این بیماری جان خود را ازدست داده‌اند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، تخت خالی برای بیماران کرونایی در استان وجود ندارد و فشار بسیار زیادی به مراکز درمانی و کادر درمان استان وارد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی