جذب دانشجوی خارجی راهکاری برای کسب درآمد پایدار است


جذب دانشجوی خارجی راهکاری برای کسب درآمد پایدار است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم اهتمام برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی شیراز به عنوان راهکاری برای کسب درآمد پایدار تاکید کرد.

علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از دانشگاه صنعتی شیراز، با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید چشم انتظار کمک دولت باشند، گفت: یکی از راه‌های کسب درآمد برای دانشگاه‌ها، اهتمام به جذب دانشجوی خارجی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تاکید کرد که دانشگاه‌ها نیز مانند شهرداری‌ها باید در خصوص اندیشیدن راهکارهایی برای کسب درآمدهای پایدار، اهتمام جدی داشته باشند.

پاک‌فطرت با بیان اینکه وجود مراکز مهمی نظیر دانشگاه‌های مختلف نظیر دانشگاه صنعتی و مراکز پزشکی نظیر پیوند اعضاء را از ویژگی‌های مهم شهر صدرا دانست و تاکید کرد که با بهره‌گیری از بسترها و ایجاد ظرفیتهای جدید، شهرهای جدید امکان توسعه متوازن خواهند داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در این دیدار که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر صدرا انجام شد، بر لزوم ایجاد و توسعه بسترهای حمل و نقل عمومی در این شهر جدید، تاکید کرد که حداقل نیمی از بودجه شهرداری باید در این زمینه صرف شود.

او با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز با استفاده از درختان متناسب با شرایط کم آبی، گفت: باید تابلو های بزرگ یا ساختمان هایی برای نشانه شهری در نظر گرفته شود تا شهر صدرا از دور دستها هم روشن و مشخص باشد.

پاکفطرت توجه به سرمایه‌گذاری را هم جزو ملزومات توسعه متوازن دانست و گفت: شهرداری صدرا می تواند با فراهم کردن بستر و جذب سرمایه گذار در زمینه‌های ساخت و ساز مسکن و زیرساختهای گردشگری و آموزشی، بستر مناسبی برای کسب درآمدهای پایدار ایجاد کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: شهرداری باید بتواند در زمینه توسعه فرهنگسراها و زیرساخت های ایمنی شهری همت کرده و این امکانات را برای شهروندان خود فراهم کند.

پاکفطرت گفت: پس ازفروکش کردن همه گیری کرونا، می‌توان به برگزاری نشست‌هایی با حضور شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور در صدرا اندیشید و با استفاده از این جلسات، تجارب دیگران را احصاء کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس، با اشاره به اهمیت احصاء دقیق و شناخت مشکلات و تنگناهای مدیریت شهری در صدرا، استفاده از ظرفیت‌های مختلف نظیر نمایندگان مردم برای اجرای راهکارهای اثرگذار در خروج از تنگناها و حل مشکلات اقدام کرد.

برپایه این گزارش، علویان مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز گفت: دانشگاه صنعتی شیراز جزو ۴۰ دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

علویان مهر همچنین مدعی شد که این دانشگاه جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر در آسیا و 600 دانشگاه برتر جهانقرار دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز خاطرنشان کرد که تلاش برای برقراری، تحکیم و توسعه روابط با سایر دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه‌های صنعتی، همواره در دستور کار قرار داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان