200 هزار دام سبک در مانه و سملقان خراسان شمال بیمه شد


200 هزار دام سبک در مانه و سملقان خراسان شمال بیمه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرجهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت: نیمه نخست امسال 200 هزار دام سبک در این شهرستان خراسان شمالی بیمه شد که پوشش بیمه‌ای کمک بزرگی به دامپروران برای جبران تلفات احتمالی دام های آنها می کند.

هادی قهرمانیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک ۴۰۰ هزار دام سبک در شهرستان وجود دارد که با رشد ۱۰۰ درصدی بیمه دام ها نسبت به پارسال در مجموع تمامی دام های سبک، تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

وی با اشاره به پلاک کوبی دام های سبک و سنگین شهرستان، گفت: امسال همچنین تمامی دام های سبک و ۹ هزار دام سنگین نیز با هدف جلوگیری از قاچاق و جابه‌جایی غیرقانوی دام ها و دریافت نهاده های دامی هویت گذاری شد.

وی افزود: دامپروران می توانند برای پلاک‌گذاری و بیمه نمودن دام های خود به کارگزاری‌ها و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی و دامی در شهرستان مراجعه کنند.

طرح هویت‌دار شدن دام با درج کد ۱۵ رقمی بر روی دامها از سال ۹۸ با هدف جلوگیری از قاچاق دام زنده، دسترسی به آمار دقیق جمعیت دامی و ردیابی دام‌ها اجرایی شده است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و ۴۰۹ هزار دام سبک و سنگین و ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز