کمک 15 میلیارد ریالی هلال احمر خراسان شمالی به مبتلایان کرونا


کمک 15 میلیارد ریالی هلال احمر خراسان شمالی به مبتلایان کرونا

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این جمعیت در نیمه نخست امسال 15میلیارد ریال خدمات مددکاری و بسته های بهداشتی به مبتلایان و مردم عادی استان کمک کرد.

ابوالفضل محبان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همه گیری کرونا این جمعیت خانواده هایی را که به لحاظ مالی کم توان هستند شناسایی و به آن ها کمک های مختلفی ارائه کرده که خدمات مددکاری نیز بخشی از این کمک ها است.

وی افزود: کمک های مالی دیگری نیز از طریق خیران، اداره ها و شرکت ها و خود جمعیت جمع آوری و در طی سال به مردم ارائه شده شده است.

محبان تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان را هفت هزار نفر برشمرد و افزود: با کمک داوطلبان و نیروهای هلال احمر از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ۱۲ هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

محبان از راه اندازی هشت بانک امانات تجهیزات پزشکی در استان نیز خبر داد.

وی با بیان این که ۲۵۰ قلم تجهیزات پزشکی در این بانک ها به امانت نگهداری می شود گفت: ۱۵۰ کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز و ویلچر و تشک مواج و تجهیزاتی از این دست در بانک های امانات هلال احمر نگهداری می شود که به صورت رایگان و امانی به بیماران کرونایی داده شده است و پس از استفاده دوباره به این بانک ها برگردانده می شود.

محبان خاطرنشان کرد: امسال ۵۰ کاروان سلامت هلال احمر نیز در محرومترین نقاط استان به تقریبا پنج هزار نفر خدمات درمانی و بهداشتی ارائه کرده اند

وی افزود: با آغاز ماه مهر نیز توزیع نوشت ابزار و البسه در بین خانواده های کم بضاعت آغاز شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی دارای ۱۶۰ نیروی دائمی، ۳ هزارنیروی امداد و نجات و هفت هزار داوطلب جوان است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس