نماینده ولی فقیه در عراق: کم بودن زوار ایرانی برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است


نماینده ولی فقیه در عراق: کم بودن زوار ایرانی  برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است

آیت‌الله حسینی در گردهمایی مبلغین اربعین گفت: نبود زوار ایرانی، برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است و بارها مسؤولان موکب‌ها به من پیام داده‌اند که از کم بودن زوار...

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به نجف اشرف، آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق در گردهمایی مبلغین اربعین که در شهر مقدس نجف برگزار شد، مسأله اربعین را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: مسأله اربعین همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مثل ندارد و هیچ دنیا چنین مسأله‌ای که این طور مردمی باشدف وجود ندارد.

وی در مقایسه سفر اربعین با سفر حج افزود: در سفر حج میزبانان معمولاً به دنبال سود خود هستند، ولی در اربعین، مسأله کاملاً بر عکس است و میزبانان از همه داشته‌های خود برای زوار، ایثار و انفاق می‌کنند، با اینکه اکثراً وضع مالی بدی نیز دارند، ولی با این حال با تمام وجود به زوار خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در عراق: کم بودن زوار ایرانی  برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است

آیت‌الله حسینی بیان داشت: در اینجا همه هم دیگر را برادر می‌دانند و با اینکه از کشورهای مختلف به زیارت اربعین می‌آیند و زبان همدیگر هم متوجه نمی‌شوند، ولی به برکت اسم سیدالشهدا (ع) همدل و همرنگ هستند و این نکته بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: نبود زوار ایرانی، برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است و بارها مسؤولان موکب‌ها به من پیام داده‌اند که از کم بودن زوار ایرانی ناراحت هستند و إن‌شاء الله بسیار امید داریم در سال‌های آتی دوباره اعزام زوار ایرانی هموارتر شود.

نماینده ولی فقیه در عراق ابراز داشت: نکته ای که در این دو سال قابل توجه است که خود عراقی‌ها بیشتر در مراسم اربعین شرکت کرده‌اند که در نبود زوار خارج از عراق کم بودن زائران را جبران کنند.

نماینده ولی فقیه در عراق: کم بودن زوار ایرانی  برای مردم عراق خیلی غم‌انگیز است

وی با تشکر از مبلغین اربعینی که امسال در این شرایط سخت و با محدودیت‌ها در امر تبلیغ اربعین شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: امروز احیای امر اهل بیت (ع) و لبیک به هل من ناصر سیدالشهدا (ع) است که همان اصلاح جامعه است که گفته خود امام حسین (ع) است، لذا وظیفه ما است هر کاری در این زمینه ممکن است، انجام دهیم.

به گزارش فارس، حدود ۱۰۰ مبلغ اربعینی در محورهای تبلیغی اربعینی شامل محورهای نجف، کربلا، کاظمین، کوفه، طریق‌های مشایه، سامرا و استان واسط عراق از امروز (جمعه دوم مهر ماه) به امر تبلیغ می‌پردازند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر