خوزستان پایلوت راه‌اندازی و آموزش سامانه توسعه تجارت در جنوب غرب کشور


خوزستان پایلوت راه‌اندازی و آموزش سامانه توسعه تجارت در جنوب غرب کشور

اهواز - ایرنا - معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: خوزستان به عنوان پایلوت راه اندازی و آموزش سامانه توسعه تجارت در جنوب غرب کشور انتخاب شده است.

نصراله جایمند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با تاکید وزارت صمت مبنی بر شفاف سازی و رصد زنجیره کالاهای اساسی از تولید تا مصرف، سامانه توسعه تجارت به طور رسمی کار خود را آغاز کرده و تمامی گروه‌های صنفی و تولیدی ، خرده فروش و عمده فروش باید فعالیت اقتصادی خود را در این سامانه ثبت کنند تا قابلیت رصد و بازرسی شفاف فعالیت آنها وجود داشته باشد.

وی گفت: سازمان صمت خوزستان در جنوب غرب کشور پایلوت راه اندازی رسمی این سامانه و آموزش به نمایندگان بازرگانان و فعالان اقتصادی و سازمان‌های صمت استان های این بخش از کشور شده است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان ادامه داد:تمام کالاهایی که توسط تاجران و فعالان اقتصادی و اصناف و واحدهای تولیدی خرید و فروش و انبار و یا تولید می‌شود باید در این سامانه ثبت شود تا سازمان صمت امکان رصد دقیق و برخورد با تخلف را با دقت هر چه بیشتر داشته باشد.

جایمند، با اشاره به اینکه این سامانه همچنین در مشخص شدن میزان موجودی کالا در انبارها و واحدهای صنفی و تولیدی استان موثر است افزود: با در دست داشتن این آمار و اطلاعات می توان در برنامه ریزی برای استان در این بخش با اطمینان و دقت بیشتری تصمیم گیری کرد.

وی با بیان اینکه در این سامانه تمامی فعالیت‌های عمده بخش خصوصی و اقتصادی استان ثبت و روشن می‌شود گفت: اگر مرکز و یا واحدی از ثبت اطلاعات کالای خود در این سامانه اجتناب کند هرگونه فروش کالا به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی شده و برابر با قانون با آن برخورد خواهد شد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان افزود: از تمامی فعالان اقتصادی و تجاری و تولید کنندگان خوزستان تقاضا داریم همکاری لازم را در ثبت اطلاعات خود برای شفاف سازی فعالیت اقتصادی و خرید و فروش کالا داشته باشند.

سامانه توسعه و تجارت مسیر بازرسی و شفاف سازی میزان تولید و خرید و فروش و انبار کالاها را هموار می کند و با سیستمی شدن رصد فعالیت های اقتصادی، درصد خطا و تخلف نیز می تواند بسیار کاهش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت