اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی مرهون رزمندگان در دوران دفاع مقدس است


اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی مرهون رزمندگان در دوران دفاع مقدس است

قزوین - ایرنا - فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، دفاع مقدس را مجموعه‌ای پرافتخار در نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت : امروز اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی مرهون رشادت و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش ایرنا، سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز جمعه در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود:قزوین در دفاع مقدس خوش درخشیده است و در هر سطوح ستاره دارد ، در خدمتگزاری دولت خدمتگذار شهید رجایی و سید اسرا ابوترابی در آسمان شهید بابایی و بزرگ مردانی که در شکستن نبرد خیبر به ما جرات جنگیدن دادند.
وی اظهاز داشت : دوران دفاع مقدس، ملت ایران با تقدیم خون و جانشان از اسلام، اعتقادات و کشور محافظت کردند و این ایام، بهترین زمان برای یادآوری آن رشادت‌ها است.
این فرمانده نظامی تصریح کرد : ما در جنگ تحمیلی هشت ساله در برابر ارتش رژیم بعثی صدام که از حمایت آمریکا و ۴۰ کشور و با تجهیزات پیشرفته و کمک‌های مالی کشورها برخوردار بود، مقاومت کردیم.
سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: جنگ بر ما تحمیل شد و دشمنان اسلام آرزو داشتن ما را در چند روز اول شکست دهند و آمریکا خیانتکار با دسیسه و همفکرانش بارها دست به توطئه علیه ملت بی دفاع ما زدند.
وی افزود: جنگ را به ظاهر شروع کردند و سال ۵۹‌ ، یکهزار و ۲۶۰ شهید دادیم سپاه درگیر مسایل داخلی بود و وضعیت داخلی به ثبات نرسیده بود و آن روز متاسفانه برخی دولتمردان در دستگاه سیاسی دشمن بازی می کردند.
سردار رفیعی آتانی افزود: در اوایل جنگ تحمیلی با خیانت‌های بنی صدر و نبود ارتش منظم، متاسفانه چندین عملیات ما با شکست مواجه شد و بسیاری از شهرهای غرب کشور به تصرف دشمن بعثی درآمد. اما با رهبری امام (ره)، تیزهوشی فرماندهان جوانی هم چون شهیدان باقری‌ها و کاظمی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام، شهرهای تصرف شده یکی پس از دیگر از اشغال دشمن خارج شد.
فرمانده سپاه صاحب الامر قزوین خاطر نشان کرد،: باورهای دینی موجب پیروزی مردم شد و جان تازه به میدان دمیده شدند و فرزندان حقیقی امام راحل وارد کارزار شدند و با عملیات فتح مبین خرمشهر آزاد شد .
وی یادآورشد: برخی که قبل و بعد از جنگ حضور نداشتند با گستاخ گفتند چرا جنگ را بعد از آزادی خرمشهر تمام نکردیم.

به گزارش ایرنا، ۳۱ شهریور ماه ۵۹ یادآور آغاز دفاعی جانانه، ایثارگرانه و عاشقانه از سوی جوانان دیار پهلوانان، ایران زمین است. جوانانی که قرن ها با رشادت های خود نگذاشتند دشمن بر جان، مال و ناموس ایرانیان مسلط شود و همین شد که دفاع مقدس شکل گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن