دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان در گام دوم انقلاب تبیین شود


دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان در گام دوم انقلاب تبیین شود

قزوین - ایرنا - یک کارشناس فرهنگی ، دفاع مقدس را وعده الهی در امتداد نهضت عاشورایی دانست و گفت : دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی باید بیش از پیش برای نسل جوان در گام دوم انقلاب تبیین شود.

به گزارش ایرنا، علی محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه دفاع مقدس تاریخ پر افتخار و شناسنامه ایران اسلامی است، گفت: مردمی بودن نظام اسلامی و ایثارگری ملت ایران در این جنگ تحمیلی هشت ساله به همه دنیا ثابت شد.

وی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس نماد ایستادگی، مقاومت و تابلوی تمام نما از صفحه ایثارگری مردان و زنان ایران زمین است، یادآورشد: اگر جنگ تحمیلی رخ نمی‌داد شاخص ها و ابعاد معنوی و ویژگی های نظام و حکومت انقلابی این چنین نمایان نمی‌شد.

محمدی افزود: هویت و ماهیت انقلاب اسلامی ، مردمی بودن نظام و نقش و حضور مردم در جنگ تحمیلی به دنیا شناساند و طی مدت هشت سال دنیا ماهیت انقلاب ما را فهمید.

این کارشناس فرهنگی گفت : انقلاب اسلامی با توجه به مسایل جهانی و داخلی در حوزه های مختلف بویژه سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و جامعه باید با توسل به بیانیه گام دوم انقلاب به سمت جلو حرکت کند و نسل جوان را با دستاوردهای جمهوری اسلامی بیش از پیش آشنا کند.

به گفته وی بیانیه گام دوم انقلاب به ما می‌گوید که باید فضای شور و نشاط را در جامعه جاری ساخت و از هرنوع اندیشه‌ای که بوی پسرفت، زوال، ناامیدی و ارتجاء به جامعه می‌دهد، پرهیز کرد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راهی برای تحق آرمان‌ها و تحقق اصول اسلامی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که اصول انقلاب اسلامی و بازگشت به آرمان استکبار ستیزی، عدالت محوری، فساد ستیزی، مردم مداری و مردم داری، توجه به زاغه نشینان و گود نشینان که انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و صاحبان حقیقی انقلاب هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد، گفت: هشت سال دفاع مقدس عرصه هنرنمایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود و نباید اجازه دهیم که این فرهنگ کمرنگ شود و یا خدای ناکرده خواسته دشمنان که کمرنگی و فراموشی است محقق شود چرا که فلسفه ایثار و شهادت و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست و هرگز این دوران با ارزش فراموش نمی ‏شود.

به گفته وی همه دوران دفاع مقدس از برجستگی ‏ها و ویژه ه‏ایی برخوردار است و باید بپذیریم که برخی از برجستگی‏ ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید بیشتر به آنها پرداخته و نسل جوان را نیز در گام دوم انقلاب با این برجستگی ها بیش از پیش آشنا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟