نماینده مجلس: نگاه دانشگاه‌ها به جیب دولت نباشد


نماینده مجلس: نگاه دانشگاه‌ها به جیب دولت نباشد

شیراز-ایرنا-رییس مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر اینکه نباید نگاه دانشگاه‌ها به جیب دولت باشد،گفت: دانشگاه‌ها باید برای کسب درآمد پایدار به جذب دانشجوی خارجی همت کنند.

بنا بر مطلب ارسالی روز جمعه دفتر نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، علیرضا پاک فطرت در بازدید از دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اینکه دانشگاه ها نباید دست روی دست گذاشته و منتظر دریافت بودجه از دولت باشند،افزود: دانشگاه صنعتی شیراز باید در جذب دانشجوی خارجی همت کند، تا بتواند برای خود درآمد پایداری داشته باشد و همان طور که شهرداری ها مستقل عمل می کنند دانشگاه ها نیز باید سعی کنند در جذب درآمدهای پایدار به شهر و توسعه آموزش و پژوهش خود کمک کنند.

وی ادامه داد: شهر صدرا با داشتن مراکز مهمی از جمله وجود دانشگاه صنعتی شیراز و مرکز پیوند اعضا و دیگر نقاط مهم و حیاتی می‌تواند، در کنار کلانشهر شیراز،بسیار با اهمیت جلوه کرده و موفق باشد.

شهرداری صدرادرتوسعه ناوگان حمل ونقل عمومی هزینه کند

دراین بازدید شهردار، رییس و اعضای شورای شهر صدرا نیز حضور داشتند که پاک فطرت خطاب به آنها گفت: مدیریت شهری صدرا در زمینه خرید و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا مینی بوس اقدام و حداقل نیمی از بودجه شهرداری در این زمینه مصرف شود.

وی اضافه کرد: توسعه فضای سبز شهر صدرا نیز امر مهمی است و باید سعی شود که حداقل یکصد هزار درخت با نیاز آبی کم در این شهر کاشته شود که‌ این کار برای جلوگیری از گردوخاک نیز مفید خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان فارس درادامه بیان کرد: باید تابلوهای بزرگ یا ساختمان هایی برای نشانه شهری در نظر گرفته شود تا شهر صدرا ازدور دستها نیز مشخص باشد و همچنین به بخش سرمایه گذاری این شهر جدید نیز توجه ویژه شود.

او اظهار داشت: شهرداری صدرا می تواند با توسعه و ساخت مسکن به صورت خودکفا علاوه بر اجاره دادن آنها برای کسب درآمد پایدار شهری، به توسعه امکانات شهری از جمله ساخت مهمانسرا، مدرسه و ...نیز کمک کند هر چند مستقیم می‌تواند سرمایه گذار نیز در این زمینه جذب کند.

شهرداراسبق کلانشهر شیراز تاکیدکرد: شهرداری باید بتواند در زمینه توسعه فرهنگسراها و زیرساخت های ایمنی شهری از جمله تجهیزات آتش نشانی و ... همت کرده و آنها را فراهم و سعی کند در تعریض خیابان های صدرا نیز اقدامات لازم را صورت دهد.

شهرداری و شورای شهرصدرا میزبان نشست شهرداران و روسای شوراهای شهرهای جدید کشور باشند

پاک فطرت همچنین گفت: پس ازفروکش کردن تبعات کرونا و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزاری یک سمینار با شهرداران و روسای شوراهای شهرهای جدید کشور در صدرا پیشنهاد می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این بازدید گفت: این دانشگاه جزء ۴۰ دانشگاه برتر کشور، ۱۵۰ دانشگاه برتر آسیا و همچنین جزء ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می شود.

شهر صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع است.

بخشی از دانشگاه صنعتی شیراز هم اینک در شیراز واقع است و پردیس این دانشگاه نیز در نزدیکی صدرا در حال تکمیل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو