امام جمعه زاهدان: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های توسعه فراوان دارد


امام جمعه زاهدان: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های توسعه فراوان دارد

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت:این استان ظرفیت‌های توسعه فراوان دارد که سرآمد این ظرفیت‌ها جوانان مستعد، توانمند و با پشتکار هستند که باید از آنان حمایت شود.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به تقوای الهی تلاش برای اقامه قسط و عدل در جامعه است اظهارداشت: عدالت در عرصه‌های مختلف باید در جامعه اسلامی و زندگی مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه یک بحث عدالت قضایی است و سیستم قضایی کشور باید عادلانه عمل و با دقت پرونده‌ها را بررسی و رسیدگی کند افزود: عدالت آموزشی و پرورشی بحث دیگری است اما با همه خدمات انجام شده تفاوت معناداری با استان‌های دیگر داریم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: عدالت اقتصادی بحث دیگری است از اینرو لازم است که زمینه‌های فعالیت اقتصادی برای همه مردم به صورت یکسان فراهم شود.
وی تصریح کرد: از راه‌های بدست آوردن تقوا سوار شدن به کشتی نجات و بهره‌مندی از چراغ هدایت و پیروی از امام حسین (ع) و درس و عمل کردن به عاشورا و پیام‌های نهضت کربلاست.
آیت الله محامی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و گرامی می‌داریم یاد شهدای بزرگوار و امام خمینی (ره) ؛امید است که خداوند توفیق ادامه راه این شهدای بزرگوار را بدهد و در برابر ملت و خدای ملت سرافراز باشیم.
وی با بیان اینکه زیارت اربعین یک ویژگی خاص دارد تا جایی که در روایت امام حسن(ع) نشانه‌های مومن پنج مورد ذکر شده که این زیارت از این موارد است گفت: دفاع مقدس تجلی پرتوی خورشید عاشوراست و شهدای ما از شهدای عاشورا الهام گرفتند و سیره آنان چراغ راهشان بود و به ندای امام(ره) لبیک گفتند و مسیر کربلا را دنبال کردند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شهدا بر مردم کشور حجت الهی‌ هستند و نهایت تلاش و از خودگذشتگی را نشان دادند و جانشان را برای نجات کشور و مردم در طبق اخلاص گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان