​پیش بینی حبابی دیگر برای بیت کوین


​پیش بینی حبابی دیگر برای بیت کوین

خبرگزاری آریا - فقط یک حباب دیگر؟ تحقیقات جدید نشان می دهد قیمت بیت کوین از چرخه بدهی چین پیروی می کند.

​پیش بینی حبابی دیگر برای بیت کوین
خبرگزاری آریا - فقط یک حباب دیگر؟ تحقیقات جدید نشان می دهد قیمت بیت کوین از چرخه بدهی چین پیروی می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، تحقیقات جدید نشان می دهد بیت کوین (BTC) ممکن است به بالاترین حد خود در تاریخ برسد ، اما ممکن است فقط یک حباب دیگری باشد.
با رونمایی از نظریه ای که به خوبی می تواند گاو های بیت کوین(جناح افزایشی بازار) را تحت تأثیر قرار دهد ، متخصص علم تحلیلی Material Scientist نشان داد که به نظر می رسد بین چرخه های قیمت بیت کوین و چرخه بدهی چین ارتباط قوی وجود دارد.
تحلیلگران می گویند عدم اطمینان از مقررات و محرکات اخیر فدرال رزرو، می تواند خطرات نزولی برای بیت کوین ایجاد کند.
جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، روز چهارشنبه گفت که بانک مرکزی می تواند در سه ماهه آینده محرک های خود را شروع به کار کند و برنامه را تا اواسط سال 2020 به پایان برساند.
از زمانی که پاول در کنفرانس مطبوعاتی روز چهارشنبه سخنرانی کرد، بیت کوین نشانه ضعف را نشان نداد. این ارز دیجیتال با قیمت 44هزار و 100 دلار معامله می شود که 1.3 درصد افزایش در روز را نشان می دهد و در روز چهارشنبه 7 درصد افزایش یافته است. این بزرگترین افزایش یک روزه از 13 آگوست بود. در حال حاضر بیت کوین فراتر از سطح 43 هزار و 700 دلار نوسان دارد.
بازار ها و تیپرینگ فدرال رزرو فدرال رزرو روز چهارشنبه راه خود را برای کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه خود در ماه نوامبر باز کرد ، و نه نفر از 18 سیاست گذار بانک مرکزی ایالات متحده اعلام کردند نرخ بهره در سال 2022 افزایش یابد.
اگرچه بسیاری انتظار داشتند که بانک مرکزی قبل از پایان سال شروع به افزایش نرخ بهره کند ، اما برخی از سرمایه گذاران می گویند که پیش بینی افزایش نرخ بهره ممکن است نگرانی هایی را ایجاد کند. ، به طور بالقوه در مورد سهام و سایر دارایی های نسبتاً ریسک پذیری کمتر است.
ارزش سهام پس از بیانیه فدرال رزرو همچنان ثابت ماند در بازارهای اوراق خزانه داری ، شکاف بین نرخ بازدهی پنج ساله و اوراق قرضه 30 ساله پس از بیانیه سیاست فدرال رزرو به پایین ترین سطح از ژوئیه 2020 رسید.
کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) روز چهارشنبه در پایان نشست دو روزه مورد انتظار فدرال رزرو گفت که تعدیل سرعت خرید دارایی ماهانه 120 میلیارد دلاری فدرال رزرو را آغاز می کند.
جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو نیز در این باره توضیح داد که ممکن است تا اواسط سال 2022 ، سرعت خرید ماهانه 120 میلیارد دلار اوراق را کاهش دهد از این سیاست به عنوان تیپرینگ یاد می شود.
بانک‌های مرکزی در بحران‌های اقتصادی بزرگ، شروع به سیاست‌های انبساطی از طریق تزریق مستقیم پول به بازار می‌کنند. این تزریق پول از طریق سیاستی بنام تسهیل مقداری (QE) صورت می‌گیرد، در این سیاست، اوراق قرضه خزانه‌داری و شرکتی مستقیما توسط بانک مرکزی خریداری می‌شود و پول بیشتری وارد زنجیره اقتصاد می‌شود. اما پس از مدتی که اقتصاد رونق می‌گیرد و روال اقتصاد کم‌کم به شرایط عادی نزدیک می‌شود، بانک مرکزی نیز حجم سیاست‌های انبساطی خود را کمتر کرده و شروع به کاهش حجم خرید ماهیانه اوراق می‌کند، به این اقدام تیپرینگ (Tapering) می‌گویند که به فارسی می‌توان آن را «کاهش سرعت خرید دارایی» نامید. تیپرینک در لغت یعنی کم کردن اما در اقتصاد، به زمانی می‌گویند که بانک مرکزی شروع به خرید کمتر اوراق کند.
برخی تحلیل گران درباره زمان انجام تیپرینگ فدرال رزرو نگاه متفاوتی دارند. مارک زندی اقتصاددان با اشاره به مساله سقف بدهی دولت آمریکا و منازعه سنا و دولت گفت: در کنار موضع پولی فدرال رزرو ، مسائل مالی مانند دولت آمریکا با تعطیلی و محدودیت بدهی خزانه داری آمریکارا نیز باید مد نظر قرار داد.
زندی به خبرگزاری آناتولو گفت: "کنگره 30 سپتامبر مهلت دارد تا اعتبار دولت منقضی شده برای سال مالی 2022 را که از 1 اکتبر آغاز می شود ، تمدید کند. عدم انجام این کار منجر به تعطیلی دولت می شود."
او اضافه کرد:"سپس محدودیت بدهی خزانه داری وجود دارد که در 1 اوت سال جاری بازگردانده شد. خزانه داری که نمی تواند وام بیشتری بگیرد ، از نقدینگی موجود برای پرداخت صورت حساب های خود استفاده می کند ، اما تا اواسط تا اواخر اکتبر این وجوه به پایان می رسد " او تصور می کند فدرال رزرو به آرامی سیاست های حمایتی خود را ادامه دهد.
اما رایان شیرین ، اقتصاددان برجسته آمریکایی ممکن است فدرال رزرو سیاست تیپرینگ را در ماه نوامبر به طور رسمی اعلام کند و اولین کاهش ممکن است در ماه دسامبر رخ دهد.
وی توضیح داد که اولین کاهش خرید ممکن است در ماه دسامبر رخ دهد ، میزان کاهش 15 میلیارد دلار برآورد می شود که حدود 10 میلیارد دلار از اوراق خزانه داری و 5 میلیارد دلار اوراق بهادار با وام مسکن خواهد بود.
​پیش بینی حبابی دیگر برای بیت کوین
کاهش اندک طلا طلا و نقره هر دو صبح امروز با کاهش روبرو شده اند. فلز زرد 0.25 درصد و نقره 0.23 درصد کاهش یافته است. مس نیز با وجود عملکرد قوی در روز چهارشنبه 0.43 درصد کاهش یافته است.
بازارهای جهانی روز پنجشنبه پس از تأیید فدرال رزرو آمریکا مبنی بر شروع روند نزولی محرک ها ، افزایش یافتند ، نروژ اولین اقتصاد ثروتمندی بود که از زمان شیوع کرونا نرخ بهره را افزایش داد و از سوی دیگر سهام چین اورگراند پیش از پرداخت بدهی مهم جهش کرد.
در طول شب ، جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو آمریکا، تأثیر جهانی حماسه اورگراند را کم اهمیت دانست و گفت که این موضوع بیشتر به اقتصاد چین مربوط می شود.
در یک رویداد مهم دیگر برای بازارها ، فدرال رزرو گفت که احتمالاً خرید اوراق قرضه ماهانه خود را از ماه نوامبر(آذر) آغاز می کند و افزایش نرخ بهره ممکن است سریعتر از آنچه انتظار می رود رخ دهد.
​پیش بینی حبابی دیگر برای بیت کوین
-->

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی