هفته آرام و باثبات بازار طلا همزمان با کاهش داد و ستدها


هفته آرام و باثبات بازار طلا همزمان با کاهش داد و ستدها

عصر اعتبار- قیمت سکه و طلا در آخرین روزهای تابستان 1400 از ثبات نسبی برخوردار و بازار با رکود مواجه بود.

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بازار سکه و طلا در آخرین روزهای فصل گرم تابستان در مقایسه با هفته قبل که روند نزولی داشت تقریبا افت و خیز کمی داشت و ثابت بود و چنانچه در یک روز رشد 100 هزار تومانی قیمت داشت در روز بعد این رقم افت می‌کرد.

بر همین اساس در بازار سکه، در روز شنبه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با رقم 11 میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شد و فردای آن روز بهای آن یکصد هزار تومان افت داشت.

البته این کاهش قیمت دوام چندانی نداشت و در روز دوشنبه دوباره برگشت قیمت داشت و مبلغ آن 11 میلیون و 710 هزار تومان رسید.

سکه در روز سه شنبه با قیمت 11 میلیون و 660 هزار تومان داد و ستد می‌شد که در مقایسه با روز قبل 50 هزار تومان افت قیمت داشت و فردای آن روز (چهارشنبه) شاهد برگشت نرخ سکه به رقم روز نخست هفته بودیم و معامله‌گران در آخرین روز تابستان سکه تمام بهار آزادی را با قیمت 11 میلیون و 760 میلیون تومان معامله می‌کردند.

قیمت سکه در اولین روز پاییز همچنان بر ورود به کانال 12 میلیون تومان مقاومت کرد و در این روز 11 میلیون و 992 هزارتومان داد و ستد می‌شد.

نوسان قیمت‌ها در بازار طلای خام نیز زیاد نبود. به این صورت که یک گرم طلای 18 عیار در روز شنبه یک میلیون و 139 هزار تومان معامله می‌شد و در روزهای بعد قیمت‌ها تا اواسط هفته سیر نزولی آرامی داشت. از روز سه شنبه نرخ یک گرم طلای 18 عیار 19 هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و 137 هزار تومان رسید. این رشد قیمت ادامه داشت و در روز چهارشنبه (31 شهریورماه) برابر یک میلیون و 145 هزار تومان بود.

هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال چهار میلیون تومان نوسان داشت. براین اساس در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر چهار میلیون و 938 هزار تومان تعیین شد و روز بعد 63 تومان افت قیمت داشت. این افت قیمت در روز دوشنبه نیز تکرار شد. روز سه شنبه هر مثقال طلا چهار میلیون و 927 هزار تومان معامله می‌شد. در آخرین روز تابستان قیمت هر مثقال طلا به کانال پنج میلیون تومان خیز برداشت . قیمت هر مثقال طلا در آخرین روز هفته برابر چهار میلیون و 986 هزار تومان بود.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته همچون بازار سکه و طلا در داخل خیلی نوسان نداشت. انس جهانی طلا در روز شنبه یک هزار و 755 دلار و 51 سنت بود و این رقم در روز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی ثابت بود. در روز دوشنبه بهای انس جهانی طلا افت قیمتی 2.5 دلاری داشت و این کاهش قیمت در روز سه شنبه هشت دلار رشد داشت و برابر یک هزار و 761 هزار و 90 سنت رسید. رشد قیمت پایدار نبود و در روز چهارشنبه برابر یک هزار و 755 دلار و 38 سنت بود. انس جهانی طلا در روز گذشته با چهار دلار کاهش نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک هزار و 770 دلار و92 سنت رسید.

حباب سکه 520 هزار تومان شد

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا در هفته گذشته گفت: هفته گذشته هفته آرام و با ثباتی برای بازار طلای داخلی بود و البته در برخی روزهای هفته نوساناتی داشتیم اما گاهی افزایشی و در برخی روزها کاهشی بود.

محمد کشتی آرای افزود: ضمن اینکه در هفته گذشته تقاضا در بازار سکه و طلا به شدت کاهش یافت و رکود بر آن حاکم بود.

وی علت این رکود را ایام سوگواری سرور شهیدان دانست و گفت: کاهش داد و ستدها موجب کاهش حباب سکه شد و حباب سکه به طور متوسط 60 هزار تومان کاهش یافت و به 520 هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره قیمت‌ها در هفته آینده گفت: تا دوشنبه هفته آینده قیمت‌ها در همین سطح خواهد ماند. البته ممکن است با نوساناتی همراه باشد اما این نوسانات قابل توجه نخواهد بود.

وی علت ثبات در روزهای آینده را نبود اتفاقات سیاسی و اقتصادی در هفته پیش‌رو بیان کرد و گفت: چون رویدادی در سطح ملی و بین‌المللی نداریم پیش‌بینی ما این است که بازار طلا ‌وسکه در داخل همچنان ثابت خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان