اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات مجلس دومای روسیه/ حزب پوتین پیروز شد


اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات مجلس دومای روسیه/ حزب پوتین پیروز شد

بر اساس اعلام نتایج نهایی و رسمی انتخابات مجلس دومای روسیه، حزب حاکم «روسیه متحد» حزب نزدیک به ولادیمیر پوتین بیشترین آرا را کسب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس نتایج نهایی و رسمی، حزب حاکم «روسیه متحد» حزب نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با کسب ۴۹.۸۲ درصد آرا، توانست نیمی از کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهد و پیروز شود.

بر اساس نتایج، پنج حزب «روسیه متحد»، «حزب کمونیست»، «حزب لیبرال دمکرات»، «حزب سیب» و «حزب سبز» دارای بیشترین کرسی‌های پارلمان روسیه خواهند بود.

پوتین نیز در بیانیه کوتاهی پس از اعلام نتایج انتخابات از مردم قدردانی کرد و گفت: «حزب روسیه متحد بار دیگر نقش خود را به عنوان حزب پیشرو در روسیه تایید کرد. انتخابات ما صادقانه انجام شد.»

از سوی دیگر مخالفان دولت روسیه پس از اعلام نتایج انتخابات، مقامات روسیه را به تقلب در انتخابات متهم کرده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که نظرسنجی‌های پیش از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که رضایت از عملکرد پارلمان و اقدامات این حزب در قبال مردم روسیه به نسبت گذشته بسیار کاهش یافته است.

همچنین گفته می‌شود پیشتر «الکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه در پیامی از مردم این کشور خواسته بود تا در انتخابات شرکت کرده، اما به نامزد‌های حزب روسیه رأی ندهند.

پیشتر در انتخابات سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) نیز حزب متحد روسیه ۵۴ درصد از آرای انتخابات مجلس دوما را کسب کرده و پیروز شده بود. اکنون اعضای این حزب توانستند بیش از دو سوم از کل ۴۵۰ کرسی را تصاحب کرده و پیروز شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است