هنگام نوشتن درباره یک موضوع، به اندازه‌ی کافی درباره آن تحقیق و مطالعه کنید


هنگام نوشتن درباره یک موضوع، به اندازه‌ی کافی درباره آن تحقیق و مطالعه کنید

آخرین نشست انجمن طنز هرمزگان در نیمه اول سال 1400 با حضور احمد اکبرپور، نویسنده کودک و نوجوان و طنزپرداز کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ آخرین نشست انجمن طنز هرمزگان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ با حضور احمد اکبرپور، نویسنده کودک و نوجوان و طنزپرداز کشوری و اعضای علاقمند برگزار شد.

احمد اکبرپور طنزپرداز کشوری که در جلسات قبلی انجمن به اهمیت طنز آمیز بودن عنوان داستان یا طناز بودن آن تاکید کرده بود؛ به بررسی عناوین داستان‌های اعضا پرداخت و ضمن جذاب و موفق دانستن آن‌ها افزود: اطلاعاتی که در داستان در اختیار خواننده قرار می گیرد می‌بایست غیر مستقیم باشد و این موضوع از دلایل قوی بودن داستان است.

نویسنده لحظه‌های سکسکه همچنین مهمترین عنصر طنز را غیرقابل پیش‌بینی بودن معرفی کرد و گفت: یک داستان نباید قابل حدس زدن باشد.

اکبرپور در نقد داستان‌های اعضای نوجوان به شروع و پایان‌بندی مناسب اشاره کرد و افزود:در یک داستان طنز با وجود اغراق‌آمیز بودن اثر می‌بایست جنبه‌های باورپذیری داستان نیز حفظ شود و داستان برای مخاطب قابل باور باشد.

این طنزپرداز افزود: در یک اثر خوب می‌بایست شخصیت‌های داستان با ماجرا تناسب داشته و هنگام نوشتن درباره یک موضوع حتما به اندازه‌ی کافی درباره آن تحقیق و مطالعه صورت گرفته باشد.

اکبرپور در پایان به این موضوع اشاره کرد که نوجوانان حتی‌الامکان از شخصیت‌های همجنس خود برای روایت داستان استفاده کنند و تجربیات شخصی خود را مورد توجه قرار دهند.

به گفته حاجی زاده نماینده‌ی انجمن طنز گفت: در این نشست که ۲۱ نوجوان و ۴مربی حضور داشتند؛ «داستان نارنجی کمرشکن» از آیلین خوارزمی، «جوجه‌ها یا جوجه‌خوارها» از فاطمه زاهدانی، «بی‌مغزها» از کیارش محبی و «شعارنویسی به سبک اسی شکم‌پر» از حدیث شفیعی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ آخرین نشست انجمن طنز هرمزگان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ با حضور احمد اکبرپور، نویسنده کودک و نوجوان و طنزپرداز کشوری و اعضای علاقمند برگزار شد.

احمد اکبرپور طنزپرداز کشوری که در جلسات قبلی انجمن به اهمیت طنز آمیز بودن عنوان داستان یا طناز بودن آن تاکید کرده بود؛ به بررسی عناوین داستان‌های اعضا پرداخت و ضمن جذاب و موفق دانستن آن‌ها افزود: اطلاعاتی که در داستان در اختیار خواننده قرار می گیرد می‌بایست غیر مستقیم باشد و این موضوع از دلایل قوی بودن داستان است.

نویسنده لحظه‌های سکسکه همچنین مهمترین عنصر طنز را غیرقابل پیش‌بینی بودن معرفی کرد و گفت: یک داستان نباید قابل حدس زدن باشد.

اکبرپور در نقد داستان‌های اعضای نوجوان به شروع و پایان‌بندی مناسب اشاره کرد و افزود:در یک داستان طنز با وجود اغراق‌آمیز بودن اثر می‌بایست جنبه‌های باورپذیری داستان نیز حفظ شود و داستان برای مخاطب قابل باور باشد.

این طنزپرداز افزود: در یک اثر خوب می‌بایست شخصیت‌های داستان با ماجرا تناسب داشته و هنگام نوشتن درباره یک موضوع حتما به اندازه‌ی کافی درباره آن تحقیق و مطالعه صورت گرفته باشد.

اکبرپور در پایان به این موضوع اشاره کرد که نوجوانان حتی‌الامکان از شخصیت‌های همجنس خود برای روایت داستان استفاده کنند و تجربیات شخصی خود را مورد توجه قرار دهند.

به گفته حاجی زاده نماینده‌ی انجمن طنز گفت: در این نشست که ۲۱ نوجوان و ۴مربی حضور داشتند؛ «داستان نارنجی کمرشکن» از آیلین خوارزمی، «جوجه‌ها یا جوجه‌خوارها» از فاطمه زاهدانی، «بی‌مغزها» از کیارش محبی و «شعارنویسی به سبک اسی شکم‌پر» از حدیث شفیعی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...