وقتی ثروت‌ها در نبود تفکر توسعه‌ای بر باد می‌روند


وقتی ثروت‌ها در نبود تفکر توسعه‌ای بر باد می‌روند

استاندار خراسان جنوبی بر نگاه ویژه دولت به شهرستان نهبندان تأکید کرد و گفت: مردم در این استان بر روی ثروت خوابیده‌اند اما نبود تفکر توسعه‌ای سبب شده از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشود، لذا رفاه نسبی در این منطقه وجود ندارد.

حمید ملانوری، امروز جمعه ۲ مهرماه در جلسه دیدار با مدیرعامل واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه اظهار کرد: بعد از جریان سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نهبندان در سال ۷۸ و تأکید معظم له بر توجه دولت به این منطقه، سند توسعه نهبندان تدوین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی ادامه داد: بخش هایی از مصوبات این سند اجرایی شده اما نتایج مطلوبی حاصل نشده است.

استاندار یادآور شد: ظرف یک سال گذشته، تمام تلاش مان بر این بوده که ظرفیت سازی کنیم و اخیراً هم در جریان سفر آیت الله رئیسی به استان، این موضوع مطرح شد.

ملانوری تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر دستور دادند تا سند توسعه نهبندان بازنگری شده جهت تصویب به دولت ارسال شود.

وی تأکید کرد: بر این اساس مشوق‌هایی هم برای ترغیب سرمایه گذاران به این منطقه لحاظ خواهد شد.

به گفته وی؛ نهبندان از جمله مناطقی است که با وجود ذخایر معدنی بسیار غنی، ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

استاندار به پتانسیل‌های استان خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مردم در این استان بر روی ثروت خوابیده‌اند اما نبود تفکر توسعه‌ای سبب شده از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشود، لذا رفاه نسبی در این منطقه وجود ندارد.

به گفته وی؛ مردم خراسان جنوبی با استعداد، نجیب، آرام، متدین و فرهنگی هستند اما قدرت ریسک پذیری در آنها بسیار پایین است.

ملانوری با اشاره به وجود ۵ معدن طلا در شهرستان خوسف که فرصت‌های مطلوبی برای سودآوری هستند، گفت: در حال حاضر ۲۳۰ معدن دارای پروانه غیرفعال داریم که برای وارد کردن آنها به گردونه فعالیت، برنامه ریزی شده و به دنبال سرمایه گذاران دارای صلاحیت هستیم.

وی، جاذبه‌های گردشگری، ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و انواع محصولات کشاورزی را از مهمترین ظرفیت های استان نام برد.

استاندار در ادامه از اقداماتی گفت که در راستای توسعه استان شروع شده و گفت: برای بهره‌برداری از همه پتانسیل‌های موجود، برنامه ریزی شده است.

ملانوری بیان کرد: جذب و ترغیب سرمایه گذاران مطرح کشور و هلدینگ های اقتصادی بزرگ از جمله کارهایی است که طی چند ماه گذشته با جدیت دنبال کرده ایم.

وی متذکر شد: هدف از این اقدام، وارد گود کردن مردم و چشاندن طعم شیرین سرمایه گذاری به آنهاست.

شایان ذکر است؛ این دیدار که با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، در راستای اهداف و سیاست های ستاد توسعه خاوران و با هدف بررسی زمینه های سرمایه گذاری واحد تولیدی شیشه و ظروف بلوری کاوه در نهبندان صورت گرفت، مدیرعامل این کارخانه برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرد و مقرر شد طی چند روز آینده با اعزام تیم کارشناسی، شرایط خراسان‌جنوبی را به لحاظ ظرفیت‌های معدنی مورد نظر ارزیابی کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری