نیروی انسانی ارزشمندترین ذخیره هر کشوری است


نیروی انسانی ارزشمندترین ذخیره هر کشوری است

امام جمعه زنجان گفت: نیروی انسانی ارزشمندترین ذخیره هر کشوری محسوب می‌شود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (دوم مهرماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های که ۴۳ درصد جمعیت دنیا تحت این سازمان در منطقه‌ هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد اورانیوم، ۳۰ درصد گاز و ۲۵ درصد ذخایر در این منطقه قرار دارد.

وی به فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه جهاد فی سبیل‌الله و مقاومت موجب پایداری، عزت، شرف و حفظ تمامیت ارضی ایران و انقلاب شد، گفت: جنگ گنج پایان‌ناپذیر بود که آثار و برکات هشت سال دفاع.مقدس، انقلاب، نظام و مردم هستند.

این مسئول با یادآوری اینکه استان زنجان سه هزار و ۳۵۳۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده که این شهدا در راه دفاع از ناموس و ارزش‌های اسلامی به این درجه نائل آمدند، تصریح کرد: ایران آغازکننده جنگ نبود، بلکه فقط کار دفاعی انجام داد. معیارهای ما نیز در این مدت کلام پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن است که اگر عاقل، دانشمند و صاحب فکر و اندیشه باشند، ارزشمندترین ذخیره کشور محسوب می شوند، افزود: کسی که علمش توام با دین باشد، اقتدار، رشد و بالندگی جامعه را رقم می‌زند.

وی پنجم مهرماه ‭‭۱۳۶۰‬‬ یعنی روز علمیات ثامن‌الحج و شکست حصر آبادان را یکی از افتخارات ایران اسلامی عنوان کرد و متدکر شد: از دیگر وقایع مهرماه سال ‭‭۱۳۶۰‬‬ می‌توان به شهادت مجاهد مرحوم شهید هاشمی‌نژاد و فرماندهان غیور از جمله فکوری، کلاهدوز، نامجو، جهان‌آرا و فلاحی اشاره کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج