زاکانی: رئیس دولت با افزایش تعامل ستاد ملی کرونا با شهرداری موافق است


زاکانی: رئیس دولت با افزایش تعامل ستاد ملی کرونا با شهرداری موافق است

تهران- ایرنا- شهردار تهران با اشاره به درخواست اخیر این نهاد از دولت سیزدهم مبنی بر هماهنگی در حوزه مقابله با کرونا، گفت: رئیس جمهوری با هماهنگی میان شهرداری و ستاد ملی کرونا و ضرورت پیوستگی میان آنها موافقت و بر اجرای این طرح تاکید کرد.

علیرضا زاکانی روز جمعه در حاشیه مراسم آغاز پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا و و بهره برداری از ۲۶ پایگاه واکسیناسیون شهردای تهران در جمع خبرنگاران در خصوص درخواست وی از ستاد ملی کرونا برای مشارکت در زمینه مقابله با کرونا اعلام کرد: این نامه پیش از سفر رئیس جمهوری به خارج از کشور به آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تحویل شد و وی ۲ روز قبل به وزیر بهداشت دستوراتی صادر کرد.

وی افزود: بر همین اساس بناست روز یکشنبه هفته آتی در نشست هیات دولت با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی هایی در خصوص مشارکت و پیوستگی اقدامات شهرداری با ستاد ملی کرونا که مورد نظر رئیس جمهوری است، انجام شود.

زاکانی به برنامه شهرداری تهران برای کاهش فاصله خدمات اجتماعی میان جنوب و شمال شهر اشاره کرد و یادآور شد: تلاش داریم این بی عدالتی ها و تبعیضی که در ارائه خدمات در موارد متعدد دیده می شود را جبران کنیم و به سمتی برویم که رنگ و روی جنوب شهر که در سختی است، باز شود و شاهد وضعیت بهتری باشیم.

شهردار تهران اظهار داشت: بناست شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به نهاد خدمتگذار اجتماعی تبدیل شود و وقتی صحبت از این سه کلمه می کنید، یعنی باید در تعامل با همه دستگاه ها و در پیوستگی با ملت، ظرفیت خدمت رسانی را بالا برد و این موضوع فقط اختصاص به حوزه بهداشت و درمان ندارد.

وی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت تمام نهادهای مردمی از جمله خیریه ها و سمن ها، خاطرنشان کرد: شهرداری و این نهادهای مردمی در یک پیوستگی آشکار با هم هستند.

شهردار پایتخت اضافه کرد: جریان خیریه ها، سمن ها و مجموعه ای متشکل از گروه های مردمی، لوکوموتیوهای خدمت رسانی هستند که شهرداری به بهترین نحو با آنها ارتباط برقرار و از ظرفیت آنها برای مردم و از ظرفیت خود برای این نهادها به منظور خدمت به مردم استفاده خواهد کرد.

زاکانی در خصوص تزریق نمادین واکسن به یکی از شهروندان تهرانی اعلام کرد: به اصل خود بازگشتم که در واقع پزشک هستم و پزشک بودن را برای خود یک افتخار بزرگ می دانم و توفیق پیدا کردم که اینجا به سهم خود در تزریق واکسن مشارکت داشتم.

زاکانی در حاشیه این مراسم، اقدام به تزریق واکسن برکت به یکی از شهروندان تهرانی کرد و این موضوع را نیز طی توییتی اطلاع داد که «در کنار کادر پرتلاش درمان، در پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن توسط شهرداری تهران سهیم شدم، حتی به اندازه یک واکسن و تضمین سلامتی یک همشهری عزیز؛ الحمدالله همکاران من منتظر شما در ۲۶ مرکز جدید واکسیناسیون شهر هستند.»

به گزارش ایرنا، ۲۶ مرکز واکسیناسیون خودرویی و سیار با حضور علیرضا زاکانی شهردار پایتخت و اعضای شورای شهر تهران، امروز (جمعه) با هدف خدمت‌رسانی به جامعه هدف راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، این مراکز واکسناسیون شامل ۱۳ مرکز ثابت، سه مرکز خودرویی و ۱۰ مرکز سیار است که به صورت نمادین یکی از آنها در خیابان قلعه مرغی محله زمزم راه اندازی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی