نمایشگاه توانمندی‌های گردان فاتحین در ورامین برپا شد


نمایشگاه توانمندی‌های گردان فاتحین در ورامین برپا شد

تهران- ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس، نمایشگاه توانمندی های گردان فاتحین، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بیان توانمندی‌های دفاعی رزمندگان اسلام به ویژه در حوزه پدافند هوایی در ورامین برپا شد.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه انواع ادوات مربوط به پدافند هوایی گردان های مدافع حرم فاتحین، سلاح های نیمه سنگین قابل استفاده در سازمان رزم گردان های فاتحیون، مینی کاتیوشا و تجهیزات سبک گردان فاتحین در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

در این نمایشگاه که به صورت میدانی برپا شده، علاقمندان می توانند از نزدیک با کارکردهای این ادوات جنگی آشنا شوند و از توضیحات نیروهای مستقر در این مکان در خصوص عملکرد هر وسیله جنگی استفاده کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز ایران اسلامی به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی از صلابت بی نظیری در دفاع از ارزش‌های اسلامی برخوردار است و این نمایشگاه تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های گردان فاتحین است.

سرگرد پاسدار سعید تاجیک با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس ورامین اظهار داشت: گلباران مزار شهدا در ۱۴ گلزار، برگزاری مراسم آبروی محله و یادواره شهدا در ۹ محله، برگزاری مسابقات فرهنگی - هنری و کتابخوانی، عکاسی، برپایی نمایشگاه عکس و دلنوشته، تجلیل از کارکنان درمان، ویزیت رایگان در برخی پایگاه‌های مقاومت و رزمایش فضای مجازی در ۱۸۰ پایگاه شهرستان و کانال‌های طرح ثامن پایگاه مقاومت از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ورامین است.

وی از دیدار با خانواده معظم شهدا، برنامه روایتگری و نشست بصیرتی با رویکرد تبیین مکتب شهید سلیمانی و جبهه مقاومت در تمامی محلات و پایگاه ها و مساجد، برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ختم قرآن، ادعیه، شب شعر و خاطره و برپایی اردوی جهادی به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس ورامین یاد کرد.

فرمانده سپاه ورامین گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۶ رزمایش کمک مومنانه در پایگاه‌های بسیج این شهرستان اجرا شده است و بیش از هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

نمایشگاه توانمندی های فاتحین ورامین در ضلع شمالی مسجد جامع تاریخی این شهرستان برپا شده و تا پایان هفته دفاع مقدس دایر است.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله‌ سراسری‌ و رسمی‌ عراق، با به‌ کارگیری‌ حداکثر توان‌ نظامی‌ و با عبور از مرزهای‌ بین‌المللی‌ و تجاوز به‌ خاک‌ ایران، شروع‌ شد از این رو، از ۳۱ شهریور تا هفت مهر، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !