امام جمعه موقت ورامین: دفاع مقدس فرهنگ ایرانیان است


امام جمعه موقت ورامین: دفاع مقدس فرهنگ ایرانیان است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت ورامین گفت: دفاع مقدس، فرهنگ مردم ایران است که توجه به آن می‌توان کشور را از مشکلات عبور داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ایه هفته ورامین که در مصلای صاحب‌الزمان(عج) برپا شد اظهار داشت: ایران اسلامی در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۱۳ هزار شهید تقدیم اسلام کرد تا ارزش‌های انقلاب حفظ شود.

وی گفت: عراق با ۱۲ لشکر زرهی مکانیزه و با ۳۶ تیپ مستقل از سه محور به ایران حمله کرد و با پنج هزا و ۴۰۰ تانک، ۴۰۰ قبضه توپ ضد هوایی، ۳۶۶ فروند هواپیما، ۴۰۷ هلیکوپتر به جنگ ایران آمد و جنگ تحمیلی را به عنوان طولانی‌ترین و پرهزینه ترین جنگ به ایران اسلامی تحمیل کرد.

امام جمعه ورامین افزود: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۱۹ عملیات بزرگ، ۱۹ عملیات متوسط و ۱۲۵ عملیات کوچک توسط رزمندگان اسلام انجام شد و در طول هشت سال، هزار روز نبرد فعال شکل گرفت.

محمودی اظهار داشت: ایران اسلامی بیش از ۲۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و با توکل به خدا و ایمانی که به او داشتیم و عراق فاقد آن بود، پیروزی نصیب لشکر اسلام شد و در برابر قدرت‌های جهان، با دفاع از خاک کشور حتی یک وجب از آن را به دشمن ندادیم.

محمودی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مقتدرانه در برابر مستکبران ایستاده اند و قاطعانه سخن می‌گویند، گفت: امروز به واسطه اقتدار ایران اسلامی، رئیس جمهوری نیز با صلابت در سازمان ملل سیاست‌های ننگین آمریکا و اروپا را به چالش می‌کشد و این دستاورد بزرگ به واسطه هشت سال دفاع مقدس به دست آمده و باید از آن حراست کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: امروز نیز کشور در حال دفاع و جنگ در برابر دشمن است؛ جنگی نرم و فرهنگی که به مراتب خطرناک‌تر از از جنگ سخت است چراکه امروز دشمن به جنگ با حجاب، عفت، غیرت و ایمان مردم آمده است.

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر در مساجد فعال شوند گفت: باید با ابزار تشویقی به پاسداشت حجاب بپردازیم و نوشتن و صورتجلسه کافی نیست و امروز باید مردم وارد میدان شوند.

محمودی با اشاره به اجرای طرح جهادی واکسیناسیون گفت: بر اساس اظهار نظر کارشناسان و متخصصان، واکسن زدن در شرایط فعلی لازم است و باید به واکسن به عنوان یک تکلیف نگاه کرد.

وی ادامه داد: وقتی کسی متشرع است باید به فتوا عمل کرده و موعظه بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب برای او حجت باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران