آیین‌نامه‌های معطل مانده ایثارگران پیگیری می‌شود


آیین‌نامه‌های معطل مانده ایثارگران پیگیری می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیین‌نامه‌های معطل مانده در اجرای قانون جامعه ایثارگران را در دولت سیزدهم دنبال می‌کنیم که به تصویب برسد و اجرا شود.

به گزارش ایرنا، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز جمعه در حاشیه دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و سلامت شهرستان بهارستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نسل جوان کشور باید با آرمان های بلند شهیدان آشنا شوند و در این مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به ایام هفته دفاع مقدس ادامه داد: ما وظیفه داریم که در جهت پاسداشت خانواده شهیدان و ایثارگران کشورمان که جان فشانی کردند، به دیدار آنها برویم.

قاضی زاده هاشمی افزود: در ملاقاتی که با اعضای خانواده شهدا داشتیم دریافتی که برخی مواد قانونی در حق این عزیزان رعایت و اجرا نشده است و باید پیگیر موضوع باشیم و اگر مصوبه قانونی وجود دارد که قانون گذار خدماتی را پیش بینی کرده ولی توسط مجریان اجرا نشده، شرایط فراهم شود تا این قشر از حق قانونی خود برخوردار شوند.

وی در مورد تابعیت اتباع مدافعان حرم گفت: قانون برنامه ششم در این زمینه پیش بینی هایی کرده تا آنها تبدیل وضعیت شوند و تابعیت ایرانی دریافت کنند اما متاسفانه بعضی از دستگاه های اجرایی همراهی نکردند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که کمک کنیم این برادران حقوق قانونی خود را دریافت کنند؛ چراکه اگر نتوانند تابعیت دریافت کنند در جامعه از هیچ خدماتی برخوردار نخواهند بود و با مشکلات جدی روبرو می شوند.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در گذشته توسط همکاران ما در این بنیاد آغاز و مطالبات و معوقات بخشی از مدافعان حرم پرداخت شده و بخش دوم در دست پیگیری است.

قاضی زاده هاشمی گفت: باید فاصله بین مدیریت بنیاد و جامعه هدف را برداریم تا فاصله ها کوتاه شود و مدیران این نهاد که خودشان عضوی از جامعه هدف هستند، رابطه حسنه و مستقیمی با این قشر داشته باشند.

وی افزود: تماس با خانواده شهیدان و ایثارگران نباید به یک منطقه خاص از کشور محدود باشد و در دوره جدید هدف ما حضور در همه مناطق و رسیدگی به مشکلات ایثارگران و خانواده شهدا آنها در جای جای کشور است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان داشت: در این دوره بیشتر به دنبال ایجاد تحول ساختاری در بنیاد شهید و رسیدگی به همه ماموریت های این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید ماموریت های متنوعی دارد که به بعضی از آنها بیشتر پرداخته و به برخی کمتر رسیدگی شده است و به عنوان مثال در حوزه تعلیم و تربیت و حوزه های فرهنگی کمتر کار شده است.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین روز از هفته دفاع مقدس با اعضای خانواده‌های شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت و جانبازان جنگ تحمیلی شهرستان بهارستان دیدار کرد.

در این بازدید معاون تعاون بنیاد شهید و ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران و فرماندار بهارستان، قاضی زاده هاشمی را همراهی می کردند.

در سفر یک روزه رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به بهارستان، از یادمان شهدای گمنام نسیم شهر نیز بازدید صورت گرفته و یاد این شهدا گرامی داشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در