معاون وزیر کشور: توجه به فرهنگ دفاع مقدس مشکلات را برطرف می‌کند


معاون وزیر کشور: توجه به فرهنگ دفاع مقدس مشکلات را برطرف می‌کند

تهران- ایرنا- معاون سیاسی وزیر کشور گفت: آن چه باعث پیروزی جبهه اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس شد، حرکت در مسیر فرهنگ عاشورا بود و توجه به این فرهنگ می‌تواند مشکلات امروز کشور را نیز برطرف کند.

به گزارش ایرنا، محمد باقر خرمشاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین که در مصلای صاحب‌الزمان(عج) برپا شد، اظهار داشت: ایران اسلامی در اوایل پیروزی انقلاب و در مناطق مختلف، گرفتار جنگ های داخلی و اغتشاشات ضد انقلاب بود و این مشکلات کشور را تقریبا بی ثبات کرده بود.

وی افزود: صدام با محاسبه و بررسی وضعیت بغرنج داخلی، جنگی را آغاز کرد که به ظاهر، کشور آمادگی مقابله با آن را نداشت و ایران آن زمان در شرایطی بود که حتی از فروختن سیم‌خاردار به کشور ممانعت می‌شد در حالی که به دشمن تا دندان مسلح ما، کمک های نظامی فراوانی از سوی کشورهای مختلف شد.

خرمشاد ادامه داد: در مواجهه با چنین شرایطی و با تصمیم سران نظام به ویژه امام راحل، تلفیقی از جنگ کلاسیک و جنگ مردمی آغاز شد و اتحاد این ۲، دشمن را غافلگیر کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور ارتباط دفاع مقدس و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) را ضامن پیروزی در دفاع مقدس دانست و افزود: مکتب عاشورا بار دیگر در دوران هشت سال دفاع مقدس زنده شد و موعظه واعظان طی ۱۳۰۰ سال، در آن دوره تجلی پیدا کرد.

وی بیان کرد: رزمندگان ما در شب‌های عملیات، با تاسی از شب عاشورا عمل می‌کردند و ذخایر غنی شیعه از دانشگاه و مکتب عاشورای حسینی اینگونه نمود کرد که نترسیدن از شهادت به فتح جبهه‌های نبرد حق علیه باطل منجر شد.

خرمشاد با اشاره به پیوندهای مشترک مکتب عاشورا و دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در جریان دفاع مقدس، جوانان ایران اسلامی مشوق‌های خود را در شوق دیدار حضرت حق که مکتب امام حسین(ع) به آنها یاد داده بود، می دیدند و این باعث شده تا نوجوانان ما به عرفای صاحب وصال تبدیل شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل به عمل مکتب عاشورا دانست و گفت: این شهید عارف واصل بود و توانست مانند فرماندهان صدر اسلام ماندگار شود و این نتیجه پیوند مکتب عاشورا و دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم ایران در تشییع پیکر شهید سلمیانی نیز به این دلیل بود باعث شد تا در قلوب اقشار مختلف مردم نفوذ کند و مردم این تشییع را فرصتی برای تعالی معنوی خود بدانند.

خرمشاد اظهار داشت: مکتب امام حسین(ع) باعث شد تا در سال های دفاع مقدس رزمندگان تکلیف محور شوند و به هر کسی که مأموریتی واگذا می‌شد، آن را به بهترین نحو به سر انجام می‌رساند.

وی ادامه داد: در آن دوران هیچ کاری روی زمین نمی ماند و هر کسی کار خود به اتمام می‌رساند به کمک دوست خود می‌شتافت که نتیجه این امر، کسب پیروزی‌های بزرگ در جنگ شد.

خرمشاد تأکید کرد: اگر می خواهیم که امروز نیز بر مشکلات فائق آئیم باید از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس که نشأت گرفته از قیام عاشوا است الگو بگیریم که این الگو به هر جای جهان که صادر شد، نتایج غیرقابل باوری به همراه آورد.

وی گفت: پیروزی امروز حزب‌الله لبنان بر رژیم صهیونیستی، حشدالشعبی عراق بر داعش، انصارالله در یمن و دیگر پیروزی‌های جهان اسلام، نتیجه الگو گرفتن از قیام عاشورا و دفاع مقدس مردم ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !