نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان


نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان

ایرنا- اصفهان- ضرورت پاسداشت ارزش‌ها و مفاهیم اسلام و انقلاب، انتخاب استاندار مردمی و انقلابی برای اصفهان، توسعه اشتغال با کاهش بوروکراسی اداری و اهتمام به ولایت مداری برای پیشبرد اهداف انقلاب از محورهای مهم خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های اصفهان بود.

امام‌جمعه تیران و کرون گفت: کاهش بوروکراسی اداری و کاغذبازی‌ها برای تقویت اشتغال و تولید و همچنین کسب رضایت مردمی ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تیران در محل حسینیه و مهدیه آقا نوروز این شهر، افزود: انگیزه‌بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقتصادی گاهی به دلیل طولانی بودن فرایند اخذ مجوزها و بوروکراسی اداری از بین می‌رود.

وی بیان کرد: مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای کاهش زمان صدو مجوزها که با رای بخش زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه بود، نقش مهمی در تقویت بخش خصوصی و ایجاد کسب‌وکارها خواهد داشت.

امام‌جمعه تیران و کرون این اقدام را ازجمله اتفاقات مهم و به‌موقع نمایندگان و کارگشا برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم در کنار تسهیل شرایط اعلام کرد.

وی تصمیم وزارت اقتصاد و دارایی برای شفاف‌سازی درآمدی شرکت‌های وابسته به دولت را از دیگر اقدامات مؤثر برای تقویت اقتصاد و کاهش فساد اداری بیان کرد و گفت: بخش زیادی از درآمدهای کشور در همین شرکت‌ها قرار دارد که درگذشته شفافیت و مراحل کسب منافع آن مشخص نبود.

حجت‌الاسلام رشیدیان دستور دادستان کشور در خصوص برگ سبز خودروها و حذف مرحله انتقال سند مالکیت در دفترخانه‌های اسناد رسمی را سومین اتفاق کارآمد در حق مردم بیان کرد و افزود: هزینه انتقال سند بار اضافی بر جیب مردم بود که این کار به نفع جامعه و کاهش دغدغه‌های معیشتی تمام شد.

به گفته وی، سه قوه کشور در یک هفته منفعت‌های زیادی برای مردم ایجاد کردند که ادامه این روند، افزایش امید و اعتماد به و تفویت مشارکت اجتماعی و اعتلای کشور را به دنبال خواهد داشت.

خور و بیابانک

حجت‌الاسلام سعید جاویدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خور و بیابانک بابیان اینکه دولت سیزدهم امید و اعتماد را به مردم بازگرداند، افزود: رفتن میان مردم و باصداقت پای درد دل آن‌ها نشستن مناسب‌ترین اقدام و راهبرد برای تعمیق و جلب اعتماد عمومی است.

وی گفت: رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید اولویت مسئولان قرار گیرد.

امام‌جمعه شهرستان خور و بیابانک با اشاره به انتخاب استانداران افزود: از نمایندگان استان اصفهان تقاضا داریم استاندار مردمی و انقلابی برای استان اصفهان انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مردم به‌اندازه کافی از برخی ناکارآمدی‌ها و مشکلات، رنجیده‌اند و باید در گزینش افراد برای مسئولیت‌های استانی و شهرستانی، بر توانمندی و شایستگی آن‌ها تمرکز شود.

وی افزود: دفاع مقدس یک دوران الهی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و دشمنان باور نمی‌کردند ملت ایران در این جنگ تحمیلی پیروز شود.

به گفته وی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک ضرورت جدی است.

نایین

امام‌جمعه نایین گفت: با نگاه به ولایت می‌توان از تحریم و خودتحریمی عبور کرد.

حجت‌الاسلام سید علی سجادی، در رواق فاطمیه امام‌زاده سلطان سید علی(ع) نایین اظهار داشت: ولایت مداری و عمل به رهنمودهای ولی‌فقیه راهگشای مشکلات کشور است.

وی افزود: باید در برابر توطئه دشمنان برای قداست‌زدایی در جامعه اسلامی هوشیار بود.

امام‌جمعه نایین افزود: رییس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل پیام عدالت‌خواهی و حق‌طلبی را به تاسی از آموزه‌های دفاع مقدس به جهان مخابره کرد و عزت را با دیپلماسی مقتدرانه به ملت ایران بازگرداند.

خطیب جمعه نایین افزود: دولت به دنبال حرکت انقلابی برای تحقق بیشتر اهداف اسلام و انقلاب است.

وی هفته دفاع مقدس را تجلی روزهای پرحادثه‌ برای خدشه‌دار کردن ابهت پوشالی استکبار جهانی به فرماندهی امام خمینی (ره) دانست.

امام‌جمعه نایین به واردات واکسن کرونا اشاره و بیان کرد: این بیماری رو به کاهش است، اما همچنان پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت و از تجمع غیرضروری پرهیز شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ الیاسی سخنران قبل از نماز جمعه این هفته اظهار داشت: جنگ بین ایران و رژیم بعث عراق در ظاهر جنگی بین کشورهای ایران و عراق به شمار می‌رفت اما در حقیقت نبردی نابرابر بین ایران و تمامی کشورهای دنیا بود.

وی اضافه کرد: عراق از همه امکانات و تجهیزات نظامی برخوردار بود و هر چیزی که نیاز داشت، کشورهای پیشرفته‌ای برای او فراهم می‌کرند و در مقابل آن، جمهوری اسلامی ایران که تازه در انقلاب به پیروزی رسیده بود وجود داشت، ارتش سروسامان مناسبی نداشت، سپاه پاسداران هم به‌تازگی تشکیل‌شده بود و مهم‌تر اینکه کشور ما تحریم هم بود و درمجموع ایران وضعیت مناسبی برای نبرد و دفاع از خود نداشت.

الیاسی افزود: با نصرت الهی، ایمان و اراده مردم عزیز ایران ذره‌ای از خاک کشور در سخت‌ترین نبرد تاریخی از دست نرفت.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا