دفاع از ارزش‌های اسلامی در برهه کنونی مهمتر از دوران جنگ تحمیلی است


دفاع از ارزش‌های اسلامی در برهه کنونی مهمتر از دوران جنگ تحمیلی است

کاشان - ایرنا - امام جمعه موقت کاشان با گرامیداشت یاد شهیدان هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز دفاع از دین، اعتقادها، بنیاد خانواده، حیا، حجب، غیرت، ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه و رهبری مهمتر و مقدس‌تر از دوران جنگ تحمیلی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه‌الله‌الاغظم (عج) این شهر، دفاع از دفاع دوران مقدس را مهم دانست و افزود: دشمنان می‌کوشند آن همه فداکاری، جانبازی و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را با ایجاد شبه، زیر سوال ببرند.

وی اظهار داشت: دشمن پس از شکست در جنگ تحمیلی وقتی دانست حمله نظامی برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی اثر ندارد، نقشه و میدان جنگ را عوض کرد و آن را از مرزها به داخل کشور و خانه‌ها کشاند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه دشمن در این میدان جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تمام ارزش‌ها را هدف قرار داده است، تصریح کرد: امروز دشمن با برنامه‌ریزی افراد را به میدان آورده است به گونه‌ای که نمی‌توان گفت با انجام کار فرهنگی پاسخ آنها را بدهیم بلکه باید برخورد کرد.

وی خطاب به مسوولان گفت: افرادی که هر روز با برنامه‌ریزی در خیابان‌ها با شکل و قیافه بدتری به خصوص در شهرهای مذهبی مانند قم ظاهر می‌شوند و قباحت را به اوج رسانده‌اند پیاده نظام‌ دشمن هستند و جنگ نیابتی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه کاشان با بیان اینکه مسوولان باید هوشیار باشند، اظهار داشت: ملت ایران باید امروز هم در این میدان، دفاعی مقدس‌تر از دفاع هشت ساله داشته باشد، چرا که در این عرصه، نوجوانان و بچه‌ها در خانه‌ها مورد تهاجم وحشیانه دشمن قرار گرفته‌اند و مقدس‌تر از دفاع هشت ساله است و اگر امروز کوتاهی کنیم، جبران آن سخت‌تر خواهد بود.

وی افزود: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس درس‌هایی را که از قیام امام حسین (ع) و عاشورا یاد گرفته بود در یک امتحان به منصه ظهور گذاشت و در این امتحان الهی سربلند بیرون آمد.

اسلامی‌تبار ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران اسارت نیز با الهام گرفتن از درس‌های مکتب اسارت اهل بیت (ع) از جمله استقامت و تسلیم نشدن به دشمن با سرافرازی و عزت و پیروزی به آغوش میهن اسلامی برگشتند.

وی در خصوص نام‌گذاری هفته دفاع مقدس نیز توضیح داد: دفاع برای فردی که مورد هجوم واقع شده و دین، جان، مال و ناموس او مورد یورش قرار گرفته، مقدس است و بر پایه روایت‌ها هر فردی در دفاع از مال خودش کشته شود، شهید محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: در جنگ تحمیلی، هدف دفاع‌کنندگان نیز مقدس بود چون آنها برای قرآن، تمامیت ارضی کشور، انقلاب، امام، ولایت و رهبری، ناموس، ارزش‌های دینی، عزت و استقلال کشور که مقدس بودند، می‌جنگدیند و از این رو، جنگ را هشت را دفاع مقدس می‌نامیم.

وی تصریح کرد: افرادی نیز که در این جنگ نابرابر دفاع کردند، مقدس و جوانانی با استقامت، معرفت بالای توحیدی، اخلاص، ایمان، تقوا، شهادت‌طلب، انقلابی، با بصیرت و دل کنده از جان، مال، زن و فرزند، بودند که می‌توان با خواندن وصیت نامه شهیدان به عظمت والای آنان پی برد.

اسلامی‌تبار گفت: پیشتر فقط با حمله یک کشور به ایران، بخش‌هایی از آن مانند جمهوری‌های شمال ایران تصرف می‌شد اما در هشت سال دفاع مقدس، مردم ایران با دست خالی و در اوج مظلومیت در برابرجنگ جهانی ایستاد و برای نخستین بار طی ۲۰۰ سال گذشته، ملت ایران موفق شد، تمامیت ارضی کشور را حفظ کند.

وی تاکید کرد: دلیل اینکه امروز دشمن جرات جنگیدن با نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد، این نکته مهم است که طعم تلخ هشت سال دفاع مقدس را از مردم ایران چشیده و از ملت، اقتدار رهبری و قدرت نظامی ایران ترس دارد.

امام جمعه موقت کاشان، خودکفایی نظامی، حفظ عزت، مظلومیت و حقانیت ملت ایران و اثبات تجاوز نظامی دشمن را از جمله برکت‌های دفاع مقدس برشمرد و تاکید کرد: دفاع مقدس به پایان نرسیده و دشمن با هجمه فرهنگی به میدان آمده که باید در مقابل آن دفاع کرد.

هفته بزرگداشت دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403