عملکرد آذربایجان‌شرقی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالاتر از متوسط کشور


عملکرد آذربایجان‌شرقی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالاتر از متوسط کشور

مراغه- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تاکنون 48 درصد از خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده، گفت: عملکرد استان در زمینه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از متوسط کشوری چهار درصد بالاتر است.

«حافظ باباپور» روز جمعه در بازدید از طرح‌های هادی روستاهای بخش نظرکهریزی هشترود افزود: افزایش تسهیلات احداث مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان مشوق خوبی برای تداوم امر مقاوم‌سازی است و این تسهیلات با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

عملکرد آذربایجان‌شرقی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی بالاتر از متوسط کشور

به گفته وی پیش از این مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که این بازه نیز به ۲۰ سال افزایش یافته است و اقساط ماهیانه آن به حدود ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی پرداخت این تسهیلات را فرصت مناسبی برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی دانست و اظهار داشت: افرادی که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر دارای خانه فرسوده و آسیب‌پذیر هستند، همچنین کسانی که زمین با کاربری مسکونی در اختیار دارند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی به عملیات اجرایی ۴۲۰ واحد مسکن محرومان در استان اشاره و بیان کرد: تاکنون پی کنی هزار و ۴۰۵ واحد، اجرای فونداسیون هزار و ۳۰۰ واحد، اجرای ستون ۷۰۰ واحد و اجرای سقف ۵۵۰ واحد انجام شده و برای احداث این واحدها ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض تخصیص یافته است.

اعتبارات دهیاریها افزایش قابل توجه داشته است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی هم از پرداخت بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی هشت سال گذشته این اعتبارات با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است.

«تقی کرمی» با بیان‌ اینکه ۲۹۵ طرح هادی در مناطق روستایی استان با حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست، افزود: این طرح‌ها در ۱۱۲ روستا از محل اعتبار قیر رایگان و نیز ۱۸۴ روستا نیز از محل اعتبارات استانی و ملی اجرا می‌شود.

پیشتازی هشترود در زمینه مطالعه طرح هادی روستایی

فرماندار هشترود هم از رتبه اول استانی این شهرستان در مطالعه طرح هادی روستایی خبر داد و افزود: ۱۸۶ روستای دارای سکنه در شهرستان وجود دارد و طرح هادی در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان مطالعه شده است.

امین امینیان اظهار داشت: طی پنج سال اخیر مقدار آسفالت‌ریزی در روستاهای شهرستان حدود سه برابر افزایش یافته و عمران و آبادانی به سراغ بسیاری از روستاها آمده است.

وی همچنین افزایش و اختصاص به موقع بودجه برای احداث هرچه زودتر پل‌های تخریب شده پنج روستای شهرستان بر اثر سیل پنج سال قبل را خواستار شد.

در این بازدید مقرر شد مبلغ چهار میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی روستایی، بهسازی و معابر روستای «باتمانقلیج» اختصاص یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی